شناسهٔ خبر: 31285666 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعداد روزهای پاک ۸ سال گذشته

R1491/P/S2,25/CT12

تعداد روزهای پاک در طول ۸ سال گذشته توسط معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، بهبود مشهود کیفیت هوای تهران در بهمن‌ماه رکورد شکست، به طوری که تاکنون تهران در 25 روز از سال 97 هوای پاک را تجربه کرده و یک رکورد هشت ساله را شکسته است.

از سال 1389 اندازه‌گیری ذرات معلق زیر 2.5 میکرون در تهران آغاز شد و این عدد به عنوان شاخص اصلی کیفیت هوای پایتخت تعیین شد. از آن زمان تا امسال، در هیچ سالی تعداد روزهای پاک به 25 روز نرسیده بود و البته هنوز یک ماه دیگر تا پایان سال باقی است و احتمال افزایش این عدد نیز وجود دارد.

تعداد روزهای پاک در طول 8 سال گذشته  عبارتند از سال 89 (14 روز)،سال 90 (3 روز)، سال 91( 3 روز) سال 92 ( 3 روز) سال 93 ( 16 روز) سال 94( 21 روز) سال 95( 17 روز) سال 96( 14 روز) و سال 97 ( 25 روز).

اگرچه تغییرات جوی و بارش باران و وزش باد در بهبود کیفیت هوای تهران تاثیر قابل توجهی داشته است، اما سازمان محیط زیست تایید کرده که بخش قابل توجهی از بهبود کیفیت هوا ناشی از اقداماتی است که در دوره جدید مدیریت شهری در تهران آغاز شده است و البته تا به ثمر رسیدن کامل نتایج آنها هنوز باید صبر کرد.

از جمله برنامه‌هایی که در حوزه کنترل آلودگی هوای تهران در سال جاری به اجرا گذاشته شده می‌توان به اجرای مرحله دوم طرح کاهش و کنترل فراگیر معاینه فنی خودروها، اجرای طرح ترافیک جدید و تعیین استاندارد جدید معاینه فنی برتر برای خودروهای با آلایندگی کمتر، بهبود کیفیت سوخت دیزل، ممنوعیت مطلق تردد اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی در خطوط شرکت واحد، بازدیدهای سرزده پیاپی از مسیرها و نقاط توقف کامیون‌ها و اتوبوس‌های آلاینده، تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی و جلوگیری از شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما