شناسهٔ خبر: 31283097 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

کوبا: حضور نیروهای نظامی ما در ونزوئلا کذب است

کوبا روز سه شنبه این مساله را رد کرده است که نیروهای امنیتی اش در ونزوئلا حضور دارند. کوبا این گونه ادعاها را بخشی از تلاش های توطئه گرانه برای آماده کردن زمینه لازم با هدف مداخله نظامی در ونزوئلا ارزیابی کرده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کوبا این ادعاها را تکذیب کرده است که نیروهای امنیتی این کشور در ونزوئلا حضور دارند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، کوبا روز سه شنبه این مساله را رد کرده است که نیروهای امنیتی اش در ونزوئلا حضور دارند. کوبا این گونه ادعاها را بخشی از تلاش های توطئه گرانه برای آماده کردن زمینه لازم با هدف مداخله نظامی در ونزوئلا ارزیابی کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سایر اعضای دولت ایالات متحده، این اتهامات را مطرح کرده‌اند که نیروهای امنیتی و نظامی کوبا کنترل ونزوئلا را در اختیار دارند و سربازان ارتش کوبا در ونزوئلا به سر می برند.

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا در یک کنفرانس خبری در شهر هاوانا تاکید کرد: دولت ما قاطعانه این اتهامات بی پایه و اساس را رد می کند. حدود 20 هزار شهروند کوبایی در ونزوئلا زندگی می کنند که اکثر آنها پزشک و متخصصان بهداشت و درمان هستند. آمریکا قصد سندسازی در خصوص حضور نظامی کوبا در ونزوئلا را دارد.

وی در ادامه افزود: این یک کمپین بزرگ سیاسی و رسانه‌ای است که معمولا توسط دولت آمریکا آغاز می شود تا این دولت در آینده اقدامات بزرگتری را انجام دهد.

کوبا از زمان پیروزی انقلاب بولیواری تاکنون حامی و پشتیبان ونزوئلا بوده است. دولت ترامپ قصد دارد فشار زیادی را بر دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا وارد کند تا وی از قدرت کناره گیری نماید.

خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس مجمع ملی ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرده که این اقدام با حمایت آمریکا و سایر کشورهای غربی روبرو شده است.

اکثر کشورهای غربی از جمله آمریکا، گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند ولی مادورو همچنان از حمایت روسیه و چین برخوردار است.

وزیر خارجه کوبا، بحران سیاسی فعلی در ونزوئلا را یک کودتای شکست خورده امپریالیستی توصیف کرده است که زمینه آن توسط واشنگتن اماده و پایه گذاری شده است.

وی افزود: ارسال کمک‌های انسان دوستانه یک بهانه برای تشدید خشونت و مداخله آمریکا در امور داخلی ونزوئلا است.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما