شناسهٔ خبر: 31282254 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زلزله رسانه‌ای لاکچری‌ترین عروسی سال/ فوتبالیست معروف برای مراسم ازدواجش چقدر هزینه کرد؟

به بهانه انتشار فیلمی از مراسم ازدواج بازیکن سابق استقلال به موضوع عروسی پرطمطراق سلبریتی‌ها در کشورمان پرداخته‌ایم.

صاحب‌خبر -

بررسی عروسی‌های لاکچری به بهانه مراسم ازدواج بازیکن سابق استقلالبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شب عروسی برای همه یکی از مهم‌ترین و خاص‌ترین شب‌های زندگی است و همه سعی می‌کنند این شب را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند و خاطره‌ای خوش را برای خود و مهمانان بسازند. عروسی افراد مشهور نیز از این قاعده مستثنا نیست و سلبریتی‌ها، افراد معروف و مشهور نیز همواره سعی داشته‌اند تا مراسم ازدواج خود را خاص و به یاد ماندنی کنند، اما این خاص بودن روز به روز، رنگ و لعاب متفاوت تری می‌یابد.

اگر پیش‌تر فیلم‌های عروسی آدم‌های مشهور، در شبکه‌های زیرزمینی و به صورت قاچاق منتشر می‌شد، حالا خود عروس و داماد فیلم‌شان را منتشر می‌کنند تا در معرض قضاوت باشند و لاکچری بودن‌شان را به رخ همه بکشند. اوایل این هفته «حنیف عمران‌زاده» بازیکن سابق استقلال، فیلمی از مراسم ازدواج‌اش را در اینستاگرام منتشر کرد که در نوع خود بسیار عجیب و غریب است و در شبکه‌های اجتماعی هم پربازدید شد.

تشریفات این مراسم هوش از سر هر آدمی می‌برد و مدام این سوال را در ذهن تداعی می‌کند که آیا این مکان و این مراسم در ایران برگزار شده یا در کشور دیگری است؟! به بهانه این ماجرا به موضوع عروسی پرطمطراق سلبریتی‌ها در کشورمان پرداخته ایم. این که مراسم چقدر برای‌شان آب می‌خورد و چرا به رخ کشیدن این نوع عروسی‌ها خطرناک است. یک روان شناس هم به کاربران شبکه‌های اجتماعی که هر روز در معرض دیدن چنین ویدئو‌هایی قرار می‌گیرند، توصیه‌هایی دارد.

بیشتر بخوانید: هزینه یک عروسی لاکچری، چقدر است؟

پاسخ مدیر تالاری که مراسم «حنیف» در آن برگزار شده درباره هزینه برگزاری چنین مراسمی
حدود ۵۰۰ میلیون تومان

قبل از این که خواسته باشیم برای‌تان دو دو تا چهار تا کنیم که عروسی لاکچری سلبریتی‌ها چقدر آب می‌خورد، باید بگویم این ماجرا و اعداد و ارقام آن، سر دارد، اما ته ندارد! همان طور که می‌دانید و هر از چندگاهی هم می‌شنوید، این روز‌ها بعضی از سلبریتی‌ها، مراسم‌شان را در خارج از کشور یا روی کشتی‌های بزرگ و معروف تفریحی برگزار می‌کنند که افزون بر هزینه‌های مربوط، هزینه رفت و آمد مهمان‌ها هم پای آن‌هاست.

با این حال، اگر دوست دارید درباره همین عروسی‌های داخلی برای‌تان بگوییم، طی تماسی که با تالار مراسم «حنیف عمران‌زاده» در محدوده گرمدره کرج داشتیم، هزینه ورودی این تالار برای فصل پاییز و زمستان ۲۵ میلیون تومان است و منوی غذایی‌اش دست کم از ۳۵۰ هزار تومان شروع می‌شود. به فرض این که «حنیف» ۵۰۰ نفر مهمان داشته و از منویی که غذاهایش تا مرز یک میلیون تومان می‌رسد، غذایی ۵۰۰ هزار تومانی را انتخاب کرده باشد، ۲۵۰ میلیون تومان به مبلغ ورودی اضافه شده است البته باید بدانید که این تالار ظرفیت پذیرایی ۱۴۰۰ نفر را داشته است.

آن‌هایی که دست‌شان در کار است، می‌دانند این تمام هزینه‌ها نیست و از مدل فیلم برداری و ویدئویی که منتشر شده است می‌توان تشخیص داد، هزینه فیلم برداری و آتلیه هم بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان بوده است. تازه اضافه کنید به این‌ها خرید لباس، آرایشگاه و تشریفات عجیب و غریب که هر کدام در ابعاد لاکچری‌اش بسیار پر هزینه است. خلاصه این که عروسی لاکچری ممکن است ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه روی دست سلبریتی‌ها بگذارد البته این احتمال هم وجود دارد که به دلیل شرایط تبلیغی پیرامون آن‌ها، ارزان‌تر آب بخورد.

مراسم عروسی سلبریتی‌هایی که لاکچری بودنش سر و صدا کرد
از رهنما و قوچان نژاد تا فروزان و کاظمی!

اگر بگوییم ماجرای ازدواج «حنیف عمران‌زاده» اولین یا لاکچری‌ترین است، سخنی به گزافه گفته‌ایم. قبل از مراسم ازدواج حنیف، «بهاره رهنما» در ازدواج مجددش ترکانده بود و با انتشار عکس‌های زیادی از مراسم عروسی‌اش، لاکچری بودن مراسم را به رخ همه کشیده بود. همسر رهنما، «امیر خسرو عباسی» مالک معروف یک برند آرایشی و بهداشتی است که برای مراسم ازدواج‌شان محدودیتی در خرج و مخارج البته با جذب انواع حامی مالی قائل نشده بود. مراسم ازدواج این زوج در یکی از باغ تالار‌های معروف پایتخت و در فصل تابستان برگزار شد و عکس و فیلم‌هایش توسط عکاس اختصاصی رهنما منتشر شد و از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها سر در آورد.

همچنین «رضا قوچان‌نژاد» بازیکن سابق تیم ملی هم مراسم عروسی‌اش را در هتل مجلل «اینترکونتیننتال آمستل» شهر آمستردام هلند برگزار کرد که افزون بر لاکچری بودن مراسم، مهمانان سرشناشی از خواننده‌های لس آنجلسی گرفته تا بسیاری از بازیکنان تیم ملی و همین طور اهالی سینما به واسطه خواهرزنش یعنی ساره بیات در مراسم حضور داشتند. همین چند وقت اخیر هم محسن فروزان و همسرش که از مدل‌های معروف اینستاگرامی است، مدت‌ها برای عروسی‌شان تبلیغ کردند و تقریبا مرحله به مرحله مراسم‌شان به اشتراک گذاشته شد.

مراسمی که بسیاری از ستاره‌ها و بازیکنان فوتبال استقلال و تراکتورسازی تبریز در آن حضور داشتند. چندی پیش هم «سمانه پاکدل» و «هادی کاظمی» با انتشار ویدئویی متفاوت خبر از ازدواج‌شان که البته نسبت به بقیه کم خرج بود، دادند. ویدئویی که در آن آهنگ «ای جان من» از «مبین جعفری» را لب می‌زدند و در نهایت به عکس‌هایی از مراسم شان ختم شد. البته این‌ها فقط کسانی هستند که خودشان سعی در تبلیغ مراسم‌شان داشته اند وگرنه برگزاری مراسم پرطمطراق بین سلبریتی‌ها همه گیر شده است.

چند نکته برای ما مردم عادی که این روز‌ها در معرض فیلم و عکس‌های زندگی لاکچری چهره‌ها قرار داریم
تماشای زندگی لاکچری یا شکنجه روانی؟
نرگس عزیزی | کارشناس ارشد مشاوره

با دیدن فیلم زندگی‌های لاکچری چهره‌ها و درک فاصله زیادی که بین زندگی خودتان با این افراد وجود دارد، دلتان گرفته و ناامید شده‌اید؟ خب اول این که باید گفت: حق دارید! بله، مطالعات روان‌شناسی نیز نشان می‌دهند تماشای مستمر زندگی لاکچری باعث می‌شود احساس رضایت از زندگی در افراد کاهش پیدا کند، اما شاید بگویید به رغم این که می‌دانید این تماشا کردن مستمر عوارض بدی دارد، اما نمی‌توانید مانع خود شوید و این رفتار تبدیل به عادتی روزمره شده است. در این شرایط ما چند پیشنهاد برای شما داریم.

چند نکته برای کاهش عوارض

جدای از صرف تماشای فیلم‌هایی از این دست، مرور صحنه‌ها و درگیری ذهنی حول آن‌ها می‌تواند عوارض این تماشا کردن را تشدید کند. با توجه به این موضوع، اگر عادت به دیدن این فیلم‌ها دارید، در اولین قدم اگر در زمان‌های دیگری از روز صحنه‌های فیلم به ذهن‌تان رسید، سعی در توقف آن‌ها داشته باشید و البته کمتر درباره آن‌ها با دیگران صحبت و کسب اطلاع کنید. نکته دیگر این که گاهی اوقات نوشتن یک یادداشت در دفترچه شخصی در رابطه با این فیلم‌ها می‌تواند ذهن ما را تا حدی رها و در داشتن قضاوتی بهتر کمک کند. دفترچه‌ای بردارید و نکات مثبت و منفی فیلم آخرین عروسی لاکچری‌ای که دیده‌اید، بنویسید. این کار به ذهن شما کمک می‌کند تا موضوع را بهتر بایگانی کنید. در کنار این کاهش مرور ذهنی، سعی کنید در رابطه با ابعاد کمتر دیده شده این فیلم‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید. این روز‌ها گردش مالی حول شبکه‌های اجتماعی افزایش چشمگیری پیدا کرده است. تبلیغات در این شبکه‌ها همیشه روراست و مستقیم نیست و گاهی بدون این که بدانیم، در معرض آن‌ها هستیم. اگر بدانید برخی از این فیلم‌ها به منظور تبلیغ مجموعه‌های خدماتی-تشریفاتی منتشر می‌شوند، می‌تواند به شما کمک کند تا کمتر افسوس چنین سبک زندگی‌ای را بخورید.

چند نکته برای کاهش زمان تماشا

تماشا کردن فیلم‌ها و عکس‌هایی از این دست می‌تواند در کوتاه مدت برای بسیاری از ما لذت‌بخش باشد. دلایل متعددی نیز برای این موضوع وجود دارد؛ وقتی ما فیلمی را می‌بینیم که بلافاصله درگیری ذهنی خاصی برای ما ایجاد نمی‌کند، مغز ما فرصت پیدا می‌کند تا به حالت نیمه خودکار در بیاید و به نوعی استراحت کند؛ وضعیتی که احساس خوشایندی در ما ایجاد می‌کند. از طرفی دیدن تصاویر زیبا، آدم‌های خندان در مناسبت‌های شاد همراه با موسیقی و تدوینی خوب، حس خوبی، اگرچه برای کوتاه مدت در ما ایجاد می‌کند. اگر با تاثیرات مثبت کوتاه مدت این فیلم‌ها آشنا باشید، بهتر می‌توانید موضوع را مدیریت و موارد بهتری را برای کسب این حس خوب جایگزین کنید.

کاش به زندگی‌مان عمق ببخشیم

برای مقابله با آفت‌هایی از این دست، یکی از بهترین راه‌حل‌ها عمق بخشیدن به زندگی فردی و گسترش حوزه‌هایی است که از آن‌ها کسب لذت و آرامش می‌کنیم. گاهی اوقات انجام فعالیتی هنری، ورزشی یا مطالعه کتاب می‌تواند به ما کمک کند تا بدون نیاز به تماشای چهره‌های خندان روبه روی دوربین، آرامشی که به دنبالش هستیم را کسب کنیم.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

بررسی عروسی‌های لاکچری به بهانه مراسم ازدواج بازیکن سابق استقلال

نظر شما