شناسهٔ خبر: 31281776 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

به منظور شفاف سازی، حذف واسطه‌ها و مستند سازی

راه اندازی سامانه شناسایی تامین کنندگان و پیمانکاران ایرانول

سامانه شناسایی تامین کنندگان و پیمانکاران شرکت نفت ایرانول تحت نظارت و کنترل مدیر عامل و اعضای هیات مدیره رونمایی و راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

روابط عمومی و تبلیغات شرکت نفت ایرانول، مهندس عیسی اسحاقی در جلسه شورای مدیران و مسئولین ایرانول گفت: با استفاده از این سامانه، تامین کنندگان و پیمانکاران می‌توانند بدون واسطه و به صورت مستقیم، توانایی‌ها و پتانسیل‌های خود را معرفی نموده و شرکت نفت ایرانول اقلام مورد نیاز خود را از تولید کننده یا تامین کننده آن به صورت مستقیم تهیه و در نتیجه موجبات کاهش قیمت تمام شده محصولات و ایجاد ارزش افزوده برای ایرانول و خریداران فراهم آید.
سیاوش افضلی عضو هیات مدیره و قائم مقام در امور بازرگانی و تولید شرکت نفت ایرانول هم برخی از اهداف راه اندازی سامانه شناسایی تامین کنندگان و پیمانکاران را امکان دسترسی آن لاین تامین کنندگان و پیمانکاران به سامانه، شفاف سازی روند شناسایی، شرکت در مناقصه و یا مزایده و آگهی‌ها، بهبود فرایند تامین کالا، ارتباط مستقیم با سامانه و کارشناسان، ارتباط مستقیم با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره، ارتباط نزدیک و راحت با تامین کنندگان و پیمانکاران، اطلاع رسانی در لحظه همه رخداد‌ها، انطباق با دستور العمل‌های سازمانی و گواهی نامه‌های داخلی و بین المللی، افزایش رقابت پذیری و رقابت سازی، سرعت عمل، اعمال و کنترل سیستماتیک مقررات و فراهم سازی امکان تهیه گزارش‌های مدیریتی و نظارتی به صورت پیشرفته برای مدیران میانی و ارشد، عنوان کرد.
وی همچنین گفت: راه اندازی این سامانه سبب شده است تا اطلاعات اشخاص حقیقی و حقوقی و ثبت و نگهداری سوابق آنان در سامانه انجام پذیرد.

کاهش خام فروشی روغن پایه و افزایش محصول نهایی در ایرانول

شرکت نفت ایرانول به منظور تکمیل سبد کالایی خود و افزایش سهم بازار در راستای استراتژی ۱۴۰۴ شرکت همچنین برای نخستین بار روغن موتورسیکلت "موتورو" به بازار عرضه کرده است.
در پی استقبال بازار از چهار محصول جدید ایرانول در نیمه اول امسال با بالاترین سطح کیفی دنیا عرضه چند محصول جدید نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد و ماه‌های آینده به بازار به مرورعرضه خواهد شد.
روغن موتورسیکلت "موتورو" با فرمولاسیون ویژه خود مناسب جهت حفاظت از مجموعه یکپارچه موتور و گیربکس و انواع موتورسیکلت‌های چهار زمانه طراحی شده است.
مهمترین استراتژی شرکت کاهش خام فروشی روغن پایه و افزایش محصول نهایی است که خوشبختانه با اجرای این استراتژی فروش انواع محصول نهایی ایرانول از ۱۱۰ میلیون لیتر سال ۹۴ به بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر در پایان سال گذشته رسید که امسال براساس استراتژی باید ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. 
افزایش فروش محصول نهایی باعث شده است که سهم بازار روغن موتور ایرانول از ۱۹ درصد سال ۹۳ به حدود ۳۰ درصد در ۹ ماهه امسال افزایش یابد. این افزایش سهم بازار و فروش باعث رشد سود شرکت شده است.
رشد ۱۰ پله‌ای ایرانول در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور از رتبه ۹۷ به ۸۷ نشان از توجه ویژه این شرکت به فروش محصول نهایی است.
روند افزایش سهم بازار روغن موتور، رشد سود، فروش و صادرات روغن موتور و کاهش خام فروشی بر اساس استراتژی ۱۴۰۴ به خوبی پیش می‌رود.
مدیرعامل شرکت نفت ایرانول توسعه همه جانبه در بخش‌های مختلف را از برنامه‌های ایرانول دانست و گفت: تا سال ۱۴۰۰، ۱۰ پروژه در ایرانول برنامه‌ریزی شده است که با بهره‌برداری این پروژه‌ها شرکت به جایگاه مناسب تری در فروش و سود دهی خواهد رسید.
وی بهره‌برداری از برج خنک کننده پالایشگاه ایرانول آبادان، پایانه صادراتی ماهشهر (مخازن ۲۵ هزار تنی)، خط ریلی انتقال محصولات از تهران به ماهشهر را از پروژه‌هایی ذکر کرد که به بهره برداری رسیده و پروژه‌های دیگر نیز در حال شروع اشت.
وی توجه به HSE را از مهمترین برنامه‌های این شرکت دانست و گفت: خوشبختانه امروز (۲۳ بهمن) پروژه تجهیز کلیه مراکز و پالایشگاه‌های ایرانول به دوربین‌های مجهز و استاندارد آغاز می‌شود و کلیه مراکز به ۴۰۲ دوربین نظارتی مدرن تجهیز می‌شوند.
"ایرانول موتورو" نخستین روغن موتورسیکلت دارای استاندارد بین‌الملی JASO MA مخصوص انواع موتورسیکلت‌های دنده‌ای مجهز به کلاچ (غیر اتوماتیک) است. 
این روغن به دلیل سازگاری و محافظت از سیستم کلاچ‌تر (مجموعه کلاچ درون روغن قرار دارد) موتورسیکلت، موجب کاهش خرابی مجموعه کلاچ شده و در نتیجه هزینه تعمیرات را کاهش می‌دهد.

نظر شما