شناسهٔ خبر: 31280354 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در پرس تی وی؛

همراه با روژه گارودی فرانسوی

مستند «میراث زندگی روژه گارودی» (The Living Legacy of Roger Garaudy) با نگاهی متفاوت به شهر کوردوبا در منطقه آندلس اسپانیا، این شهر را از دیدگاه گارودی، فیلسوف فرانسوی مورد بررسی قرار می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این مستند به کارگردانی و تهیه کندگی آدنور پرادو محصول سال 2017 با مروری بر اندیشه‌های فرهنگی و فلسفی این فیلسوف فرانسوی که در سال 1982 مسلمان شده و مطالعات بسیاری در مورد تاریخ اسلام انجام داده است، به مطالعه شهر کوردوبا می‌پردازد. به عقیده روژه گارودی، کوردوبای قرن 9 تا 13 میلادی می‌تواند نماد و الگوی بسیار خوبی برای همزیستی مسالمت‌آمیز بین افراد با مذاهب، دیدگاه‌ها و فرهنگ‌های مختلف باشد.

در این فیلم، شهر کوردوبا و موزه این شهر به تصویر کشیده شده و افرادی که از نزدیک با اندیشه‌های گارودی و شخص وی آشنایی دارند در مورد او و نظراتش صحبت می‌کنند. جملات و آرای معروف گارودی در مورد اسلام، وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز نیز توسط مجری- بازیگر این مستند بیان می‌شود.

مستند «میراث زندگی روژه گارودی» در دو قسمت 25 دقیقه‌ای طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اول و دوم اسفندماه ساعت 05:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز در ساعات 10:00، 16:00، 22:00 و 02:00 پخش خواهد شد.

نظر شما