شناسهٔ خبر: 31280352 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهریزی ها صاحب دستگاه سی تی اسکن پیشرفته شدند

یزد - ایرنا - مدیر بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز گفت: برای نخستین بار با همراهی افراد خیر یک دستگاه سی تی اسکن مجهز و پیشرفته به ارزش افزون بر 20 میلیارد ریال برای این مرکز بهداشتی و درمانی خریداری شد که نسبت به نصب آن در اولین فرصت اقدام می شود.

صاحب‌خبر -

سید رسول محسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نصب این دستگاه بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر مراکز درمانی استان ندارند.
وی با اشاره به تجهیز بیمارستان مهریز به این دستگاه یکی از مطالبه های مردمی و مسئولان منطقه بود، ابراز امیدواری کرد بتوان با کمک خیران در راستای رفع نیاز بهداشتی و درمانی مردم اقدام کرد.
سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری (Computed Tomography scan (CT scan یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری در علم پزشکی است.
بعد از رادیوگرافی ساده، سی تی اسکن بیشترین کمک را به بررسی ضایعات سیستم حرکتی بدن انسان به خصوص استخوان ها می کند و امروزه استفاده از آن جزو جدایی ناپذیر در تشخیص و حتی درمان بسیاری از بیماری هاست.
با استفاده از تصاویر سی تی اسکن می توان بافت های درون بدن را مشاهده و دقیقا شکل آنها را بررسی کرد.
بیمارستان 96 تختخوابی فاطمه الزهرا (س) مهریز که فعالیت خود را از سال 1372 آغاز کرد، شامل درمانگاه عمومی و تخصصی و بخش های زنان و زایمان، جراحی، اورژانس، اطفال ، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز و چشم پزشکی است.
مرکز شهرستان 55 هزار نفر مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/

نظر شما