شناسهٔ خبر: 31280323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه

تهران – ایرنا- اظهارات جهانگیری در مورد مفتضح شدن ایران هراسان در ورشو، دستاوردهای سفر رییس جمهوری به استان هرمزگان، تشدید جنگ لفظی،پاکستان و هند و واکنش ترامپ به اعلام نامزدی سندرز از مهتمرین خبرهای ایرنا در 12ساعت گذشته بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران - معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در نشست ورشو با کمک آمریکا، اسرائیل و سعودی سعی در ایران هراسی شده است، گفت: ایران هراسان به فضل الهی مفتضح شدند.
تهران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر گفت: موسیقی ایران ریشه در تاریخ و گستردگی جغرافیایی این مرز و بوم دارد و این ویژگی منحصر بفرد موسیقی ایرانی است.
بندرعباس- استان مهم و راهبردی هرمزگان در جنوب ایران طی روزهای 28 و 29 بهمن ماه میزبان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و تنی چند از وزیران و اعضای کابینه دولت دوازدهم بود که این سفر دستاوردهای قابل ملاحظه ای در سطح ملی و استانی داشت.
اخبار خارجی
*********
تهران – « ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع و فرمانده ارتش ونزوئلا روز سه شنبه در پاسخ به تهدید رئیس جمهوری آمریکا به قطع حمایت نظامیان از «نیکلاس مادورو» رئیس دولت قانونی ونزوئلا، گفت که او و سربازانش «تا پای مرگ» به مادورو وفادار خواهند بود.
لندن – پژوهشگر ارشد امور ایران در نشست بررسی جایگاه و قدرت منطقه ای ایران در اندیشکده چتم هاوس گفت: همیشه گفتند این آخرین سال انقلاب ایران است اما دیدیم که این انقلاب 40 سال دوام آورده است.
تهران - جنگ لفظی بین دهلی نو و اسلام آباد طی روز های اخیر درپی حمله تروریستی به اتوبوس افسران هندی بالا گرفت و دو طرف با خط و نشان کشیدن یکدیگر را به اقدامات تلافی جویانه تهدید کردند.
تهران – «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اعلام نامزدی «برنی سندرز» برای انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور، با حمله به این سناتور دمکرات گفت که به عقیده‌ او، «دوران سندرز تمام شده است».
نیویورک - اعضای شورای امنیت سازمان ملل با اعلام حمایت از روند سیاسی برای حل بحران یمن، بر لزوم ارسال کمک های اولیه زندگی به مردم این کشور تاکید کردند.
نیویورک - نماینده روسیه در سازمان ملل متحد روند سیاسی در یمن را عامل مهمی برای ثبات منطقه دانست و گفت: مشارکت کشورهای کلیدی منطقه همچون ایران نقش مهمی در تقویت امنیت جامع در منطقه و حل بحران های قدیمی و جدید خواهد داشت.
تهران- مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در گزارشی از تلاش مشاوران و منصوبان ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور برای فروش تجهیزات حساس هسته‌ای به عربستان سعودی، با وجود مخالفت اعضای شورای امنیت ملی آمریکا خبر داد.
تهران - «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق سه شنبه شب با رد سخنان مداخله جویانه «جوی هود» کاردار آمریکا در بغداد گفت: این سخنان، توهین به نیروهای نظامی عراق است.
تهران - دویچه وله گزارش داد :بحث در باره سرنوشت اعضای خارجی اسیر گروه تروریستی داعش که در زندانی در شمال سوریه نگهداری می‌شوند همچنان ادامه دارد و کردهای سوریه پیشنهاد کرده‌اند که این اسیران در دادگاهی از سوی سازمان ملل متحد در خاک سوریه محاکمه شوند.
رم - نشریه ایتالیایی 'د مدی تلگراف' با اشاره به حمله انتحاری اخیر گروه جیش العدل ایران در جاده خاش-زاهدان، و سفر بن سلمان به پاکستان نوشت: این احتمال وجود دارد که پاکستان به دلیل نادیده گرفتن فعالیت های جیش العدل از عربستان جایزه گرفته باشد.
نیویورک- رئیس جمهوری بولیوی در واکنش به تهدید ترامپ در استفاده از نیروی نظامی علیه ونزوئلا گفت: مردم آزادی خواه جهان از حاکمیت خود با کرامت در مقابله با حملات نظامی علیه بشریت دفاع می کنند
تهران - «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن روز سه شنبه با تایید پایبندی انصارالله به توافق سوئد گفت: حوثی ها به مذاکرات صلح استکهلم پایبند بوده اند.
شبس**1613

برچسب‌ها:

نظر شما