شناسهٔ خبر: 31280319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

موضع چین در مورد واردات نفت از ایران تغییری نکرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مورد همکاری های انرژی دو کشور و واردات نفت از ایران گفت: علیرغم نگرش ایالات متحده آمریکا نسبت به عدم همکاری کشورهای دیگر با ایران، موضع چین در این زمینه واضح است و تغییری نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به سفر سه روزه هیات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران به ریاست رییس مجلس شورای اسلامی به چین تاکید کرد: همکاری های عادی دو کشور در چارچوب قوانین بین المللی و منطقی در جریان است و باید مورد احترام جامعه جهانی قرار گیرد.

'گنگ شوانگ' روز چهارشنبه در نشست خبری هفتگی در مورد سفر رییس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه او به چین افزود: 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی ایران و هیات همراه با دعوت 'لی جان شو' رییس کنگره خلق چین از 18 تا 20 فوریه به چین سفر کرده است.

وی در مورد همکاری های انرژی دو کشور و واردات نفت از ایران نیز گفت:

علیرغم نگرش ایالات متحده آمریکا نسبت به عدم همکاری کشورهای دیگر با ایران، موضع چین در این زمینه واضح است و تغییری نکرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: ما همیشه تاکید کرده ایم و باز تاکید می کنیم که «با تحریم های یک جانبه» و 'ناعادلانه' آمریکا مخالف هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی که به دعوت «لی جانگ شو» همتای چینی خود در راس هیاتی به این کشور سفر کرده است بامداد روز سه شنبه به وقت محلی، وارد پکن شد.

'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه، 'بیژن نامدار زنگنه' وزیر نفت، 'فرهاد دژپسند' وزیر امور اقتصاد و دارایی و 'عبدالناصر همتی' رییس کل بانک مرکزی نیز در این سفر لاریجانی را همراهی می کنند.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر همراهان لاریجانی هستند.

انتهای پیام

نظر شما