شناسهٔ خبر: 31280170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

غلامی کارشناس اقتصادی در گفتگو با بسیج:

گفتمان اقتصاد مقاومتی در ترور رسانه ای دشمنان قرار گرفته است/ راهکار حل مشکلات اجرایی شدن کامل اقتصاد درون زا در کشور است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رضا غلامی کارشناس برجسته اقتصاد و استاد نمونه دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: از مهمترین عوامل تأکید حضرت آقا بر روی اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی اقتصاد به خارج است،اما متأسفانه همین موضوع عاملی برای حمله دشمنان به این گفتمان شده است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای این نیست که مرزهای کشور برای واردات و صادرات بسته باشد و با کشوری مبادلات انجام ندهیم،بلکه تفکر اقتصاد مقاومتی می گوید که در شرایط عادی و حتی در شرایط تهدید و تحریم های ظالمانه اقتصاد حاکم بر کشور جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت برساند و این به معنای انزوای اقتصادی نیست.

این کارشناس برجسته اقتصادی اظهار داشت: توسعه با کمک اقتصاد مقاومتی تنها با تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور و سرمایه های عظیم جامعه که از مهمترین آن جوانان و ذخایر پر بار کشور هستند امکان پذیر است و اقتصاد مقاومتی با اقتصاد وابستگی به خارج از مرزها تناقض دارد.

وی افزود: اگر از ده سال پیش که امام خامنه ای موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند آن را جدی می گرفتیم امروز شاهد این نابسمانی ها و گرفتاری های اقتصادی مردم به ویژه قشر مستضعف جامعه نبودیم و در حقیقت در عملکرد این موضوع بسیار ضعیف بوده ایم.

این استاد نمونه دانشگاه ادامه داد: از طرف دیگر موضوع دیگری که در اقتصاد مقاومتی مورد حمله دشمنان است این است که می گویند این نظریه باید به مردم فشار اقتصادی وارد شود و مردم از مصرف خود پرهیز کنند که این نوعی شیطنت رسانه ای دشمنان است که اینگونه شبهات را به این نظریه کاربردی وارد می کنند.

وی افزود: منظور از تحمل پذیری اقتصاد مقاومتی این است که تحمل این اقتصاد در برابر توطئه ها و تحریم های ظالمانه دشمنان بالا باشد و با کوچکترین تغییری اقتصاد داخل کشور دگرگون نشود که مصداق بارز آن استفاده از ارز دلار برای داخل کشور و حتی مبادلات با کشورهای دوست و همسایه می باشد.

غلامی تأکید کرد: اقتصادی که با کوچکترین عطسه شیاطین استکباری بلرزد با خط انقلابی نظام اسلامی یکی نیست،اقتصاد کشور باید بر اساس مبانی انقلاب و اسلام باشد و همانطور که مردم خودشان در این صحنه های چهل ساله انقلاب را از شر دشمنان نگه داشتند این امنیت اقصادی باید توسط خود مردم پاسداری شود.

وی در همین خصوص تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی تأکید زیادی بر روی موضوع کارآفرینی دارد و اکنون میبینیم که در بحث کارآفرینی توقعات لازم و اهداف مورد نظر را نتوانسته ایم کسب کنیم و این نشان دهنده این است که لوکوموتیوهای اقتصادی دست مردم نیست.

این کارشناس اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: تمام ظرفیت های کشور از قوای سه گانه و نیروهای مقتدر مسلح گرفته تا مردم و سمن های اجتماعی باید برای اجرا شدن کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی شبانه روز تلاش کنند تا شاهد اینگونه مشکلات اقتصاد مقاومتی نباشیم.

نظر شما