شناسهٔ خبر: 31280168 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نه از اردو خبری هست نه تیم ملی

والیبال بانوان در بلاتکلیفی/ مسئولان در خواب زمستانی

با وجود فرصت ۶ ماهه‌ای که به مسابقات والیبال بانوان قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک باقی مانده ولی هیچ خبری از اردوهای تیم ملی بانوان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، بیستمین دوره مسابقات والیبال بانوان آسیا روزهای 17 تا 25 آگوست 2019 (25 مرداد تا 3 شهریور) به میزبانی سئول کره جنوبی برگزار خواهد شد که تیم ملی کشورمان با تیم‌های سنگاپور و کره جنوبی در یک گروه قرار دارد.

8 تیم برتر این مسابقات جواز حضور در تورنمنت کسب سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد این در حالی است که فدراسیون والیبال ایران اصلا سروسامانی ندارد و بعد از رفتن احمد ضیایی با ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان و سرپرستی افشین داوری تکلیف تیم ملی بانوان نیز مشخص نیست.

* تغییرات مدام در پست نایب‌رئیسی

در این چند سال اخیر هم در زمان ریاست محمدرضا داورزنی و هم احمد ضیایی، پست نایب‌رئیسی بانوان تغییرات زیادی داشته است که هر کدام چندماهی را در فدراسیون ماندند و بعد از مدتی فعالیت پست خود را ترک کردند همین موضوع باعث شد تا شاهد حاشیه‌های زیادی در لیگ برتر بانوان باشیم.

بعد از رفتن فریبا صادقی از نایب‌رئیسی بانوان، با روی کار آمدن ضیایی، صدیقه کعبی‌زاده که پیش از این هم سابقه نایب‌رئیسی بانوان را داشت، دوباره امور را در دست گرفت اما دخالت وی در کار مربیان لیگ برتری و باشگاه‌ها به اندازه‌ای بود که صدای همه مربیان را درآورد و حتی باعث ایجاد حاشیه‌هایی در لیگ از جمله کنار رفتن یک مربی و انصراف یک تیم لیگ برتری شد.

* اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و بلاتکلیفی امور بانوان

با ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشسته و با رفتن ضیایی، کعبی‌زاده هم از فدراسیون والیبال رفت تا با روی کار آمدن افشین داوری، زبردست سرپرست امور نایب‌رئیسی بانوان شود. وی در این مدت کوتاه تلاش کرد تا کارها را سروسامان دهد اما بعد از پایان لیگ و با وجود اینکه تقویم کنفدراسیون آسیا برای مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو مشخص شده، هنوز نه اردویی برای بانوان تشکیل شده و نه خبری از کادر فنی مطرح است.

* زبردست: هنوز وضعیت تیم ملی مشخص نیست!

حرمت‌السادات زبردست سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون در گفت‌وگو با فارس درباره وضعیت تیم ملی بانوان گفت: مسابقات تازه قرعه‌کشی شده و منظور شما از وضعیت تیم ملی چیست؟!

وی در پاسخ به این سوال که از ماه‌ها قبل مشخص بوده که مسابقات قهرمانی آسیا سال آینده برگزار می‌شود و با وجود اتمام لیگ هنوز برنامه تیم ملی مشخص نشده، اظهار داشت: مشخص شدن زمان مسابقات چه ارتباطی به قرعه‌کشی دارد؟ هنوز چیزی از تیم ملی مشخص نیست!

* سلیمانی: باید از حالا برای حضور در مسابقات دست به کار شویم

فریبا سلیمانی پیشکسوت والیبال بانوان ایران که سابقه مربیگری در تیم‌های ملی و باشگاهی را در کارنامه دارد در گفت‌وگو با فارس، درباره شرایط این روزهای والیبال بانوان گفت: با توجه به اینکه امسال لیگ خوبی نداشتیم و سال به سال وضعیت لیگ بدتر می‌شود بهتر است بازیکنان به سمت لژیونرشدن بروند و تجربه‌شان را بعد از بازی در کشورهای خارجی در اختیار تیم ملی قرار دهند.

وی افزود: من با ارتباطاتی که داشتم تابستان بعد از مسابقات قهرمانی آسیا با چند بازیکن صحبت کردم. اگرچه قبل از مسابقات مذاکراتی با یکی از دوستانم در خارج از کشور داشتم اما برای اینکه تمرکز بازیکنان در تیم ملی بهم نریزد، بعد از مسابقات با آنها صحبت کردم و بعد از اجازه از نایب‌رئیس وقت این بازیکنان با یک تیم از ترکیه قرارداد بستند. من امیدوارم این لژیونرشدن به تیم ملی ایران کمک کند.

مربی سابق تیم ملی والیبال بانوان در ادامه با اشاره به اینکه فرصت زیادی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک وجود ندارد، عنوان کرد: باید از همین حالا اردوها تشکیل شود و از حالا دست به کار شویم. با حضور داوری با اتفاقات خوبی که در بخش مردان رخ داده، در بخش بانوان هم می‌تواند صورت بگیرد.

* فرصت‌هایی که از دست می‌روند

البته بلاتکلیفی تمرینات بانوان فقط مربوط به الان نیست و سالهاست فدراسیون والیبال همانند مردان برنامه درستی برای بانوان ندارد. در بخش بانوان هیچ وقت از مسابقات و اردوهای برون‌مرزی خوب خبر بوده و نه هیچ وقت مربی طراز اول پایش را در ایران گذاشته است. نکته‌ای که در این بین نباید فراموش کرد اینکه مسابقات این دوره قهرمانی آسیا با سالهای قبل تفاوت دارد و تیم‌ها با بهترین نفرات برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهد کرد. باید دید تلاش ایران در این سهم چقدر خواهد بود؟ آیا امور بانوان برنامه‌ای برای تیم ملی دارد؟ تکلیف کادر چه زمانی مشخص می‌شود و اردوها از چه زمانی آغاز خواهد شد؟

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما