شناسهٔ خبر: 31280155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

دکتر ولی زاده در گفتگو با بسیج:

مشکلات اقتصادی نتیجه اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی در کشور

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر الهام ولی زاده از اساتید برجسته اقتصاد و کارشناس ارشد علوم اجتماعی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: 29 اسفند ماه سالگرد ابلاغ سیاست های ابلاغی اقتصادمقاومتی توسط امام خامنه ای است که ایشان از دوازده سال پیش در بیانات خود موضوع جنگ اقتصادی و راهکار آن که تکیه بر اقتصاد مقاومتی بود را تأکید داشته اند تا اینکه از سال 92 به بعد ایشان مستقیم شعار سال ها را اقتصاد محور اعلام کردند.

وی افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه دشمنان و اهداف جنگ اقتصادی که طی این چند سال اخیر علیه ایران انجام دادند متأسفانه نه مجلس و نه دولت اقدامات شاخصی در برابر این سیاست ابلاغی مهم انجام نداده اند که در واقع می توان گفت علت اصلی مشکلات به وجود آمده در مسائل معیشتی مردم اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی است.

دکتر ولی زاده اظهار داشت: اقتصاد تک محصولی و متکی به نفت حاصل عمر رژیم های فاسد پهلوی است که متأسفانه اکنون هنوز هم کشور به اقتصاد نفتی وابستگی دارد و حاصل نابسمانی اقتصادی کشور را می توان به طور عمده به دو عامل خارجی و داخلی ارتباط داد که مهمترین عامل خارجی آن تحریم های ظالمانه و شیطنت های دشمنان و عامل داخلی هم می توان به ضعف مدیریت ها و عدم استفاده از ظرفیت های داخل عنوان کرد.

وی افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی بار دیگر در بیانیه نورانی حضرت آقا که در هفته گذشته منتشر شد تبیین شده است و مسئولین و مردم به اجرای کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی دعوت شده اند.

ولی زاده تأکید کرد: مردمی که توانستند در جنگ تحمیلی هشت سال مقابل ابرقدرت های دنیا بایستند امروز هم قطعا در مقابل توطئه های اقتصادی دشمنان می توانند ایستادگی کنند و راه حل آن این است که مسئولین به ظرفیت مردم باور داشته باشند و از آنها در جهت حل مشکلات کشور استفاده کنند چرا که اگر اقتصاد نفتی و دولتی به اقتصاد مردمی تبدیل شود از این بحران های اقتصادی عبور خواهد کرد.

این کارشناس ارشد جامعه شناسی ادامه داد: امروز دغدغه های اقتصادی و معیشتی مردم واقعا نگران کننده است،چرا کشوری که می تواند در زمینه موشکی موفق باشد ولی نمی تواند در زمینه خودرو سازی موفق عمل کند،امروز گرانی خوردو و مشکلاتی که در تهیه قطعات خودرو وجود دارد حاصل تکیه نکردن به ظرفیت های داخل کشور است.

وی در همین خصوص تصریح کرد: اگر امروز دولت و مجلس و سایر نهادهای دیگر با هم افزایی و اتحاد یکدیگر در مسائل اقتصادی مشکلات را به شکل تخصصی بررسی کنند قطعا از این پیچ سخت عبور خواهیم کرد.

ولی زاده افزود: بار دیگر به مسئولین و مدیران توصیه میکنیم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی که در حقیقت همان استفاده از ظرفیت مردم برای ساخت اقتصادی و تولید اقتصاد درون زا می باشد مسائل اصلی کشور را به این موضوع تکیه دهند و با فراهم سازی زمینه ها،مدل ها و فرمول های عملی راهکارهای جدی برای حل مشکلات اقتصادی بیندیشند.

این استاد برجسته اقتصاد در پایان خاطر نشان کرد: به تعبیر حضرت آقا هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد و می شود با ظرفیت ها و سرمایه های عظیمی که در داخل وجود دارد مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کرد.

نظر شما