شناسهٔ خبر: 31279839 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کبگانیان در جمع خبرنگاران:

آمار خروج دانشجویان از کشور نگران کننده است/ وضعیت خوبی نداریم

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به ارائه آمار خروج دانشجویان ایرانی از کشور در جلسه ستاد نقشه جامع علمی گفت: متاسفانه آماری که ارائه شد نشان می‌دهد که وضعیت خوبی در این باره نداریم و کمی آمار‌ها نگران کننده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور کبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه صد و پانزدهم این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: پیش از دستور جلسه بحث بیانیه رهبر معظم انقلاب به عنوان گام دوم مطرح شد اهمیت این بیانیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طراحی و نحوه ورود ستاد نقشه جامع عملی کشور بین اعضا بحث شد پیشنهاد داده شد که دستگاه‌های عضو ستاد گزارش‌های خود را جمع بندی کنند و در جلسه دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

کبگانیان افزود: پس از این گزارشی در مورد علم و فناوری ارائه شد که این گزارش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و روند خروج دانشجویان ایرانی از کشور و ورود دانشجویان خارجی به کشور در دستور جلسه بود که آماری از آن‌ها اعلام شد.

وی ادامه داد: در این آماری که ارائه شد از سال ۹۲ تا ۹۷ بود که وضعیت جالبی نداریم و آمار کمی نگران کننده است که این آمار با کشور‌های دیگر مقایسه شد.

کبگانیان افزود: دستور اصلی جلسه در خصوص اشتغال فارغ التحصیلان بود که این موضوع در چندین جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و همه دستگاه‌های عضو آمار‌های خود را اعلام کردند.

دبیر ستاد جامع نقشه علمی کشور خاطرنشان کرد: برای رفع این آسیب‌ها و بیکاری دانش آموختگان سندی به نام سیاست‌های اجرایی پیشنهاد شد در این بخش یک پیش نویس این سند که شامل ۹ ماده از ماده یک آن مصوب شد و در این مصوبه وزارت علوم و وزارت بهداشت موظف شدند برنامه اقدام شان را ظرف مدت چهار ماه درباره سه محور ارائه دهند.

کبگانیان ادامه داد: محور اول بازنگری در تعداد ظرفیت‌ها و گرایش ها، زیر نظام‌ها و با توجه به بازار کار و اقتضائات، محور دوم ارائه سامانه ملی اشتغال پذیرش و دانشجو بودن در یک سال، محور سوم تغییر و هدایت در موسسات و رصد وضعیت دانش آموختگان خواهد بود.

نظر شما