شناسهٔ خبر: 31279806 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ترامپ فرمان تشکیل نیروی فضایی آمریکا را صادر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با صدور فرمانی پنتاگون را مامور کرد طرحی را برای تشکیل نیروی فضایی به کنگره ارائه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با امضای فرمانی به وزارت دفاع این کشور دستور داد نیروی فضایی را به عنوان ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا تشکیل دهد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌ان‌بی‌سی»، با این فرمان، پنتاگون موظف شده است که طرحی را تدوین کرده و به کنگره ارائه دهد که نیروی فضایی را به عنوان بخشی از نیروی هوایی آمریکا اما دارای نماینده در ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور، تعریف می‌کند.

با تشکیل نیروی فضایی، این شاخه همردیف ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی قرار می‌گیرد و رئیس ستاد آن به جمع روسای ستاد نیروهای مسلح آمریکا افزوده می‌شود.

ترامپ روز سه‌شنبه در مراسم امضای فرمان تشکیل این نیروی نظامی، فضا را «عرصه جدید نبرد» میان قدرت‌ها توصیف کرد و گفت احساس او این است که واشنگتن باید در حوزه توانمندی‌های نظامی در فضا، فعال شود.

این در حالی است که بسیاری از معاهدات بین‌المللی کشورهای جهان را از نظامی‌سازی فضا منع کرده‌اند. تصمیم واشنگتن برای تشکیل نیروی فضایی و حرکت به سمت استقرار سلاح در فضای ورای جو اعتراض روسیه و چین را همراه داشته است.

نظر شما