شناسهٔ خبر: 31279786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

‌کرمان ۸۵۹ گلزار شهدا دارد

گروه اجتماعی ــ مسئول رویکرد گرامیداشتی، یادمانی و تجلیلی کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان گفت: ۸۵۹ گلزار شهدا در استان داریم که براساس آخرین پایشی که انجام شده ۳۵۹ گلزار نیازمند ساماندهی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدعلی صابری، مسئول رویکرد گرامیداشتی، یادمانی و تجلیلی کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان روز گذشته، 30 بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تشریح برنامه‌های رویکرد رویکرد گرامیداشتی، یادمانی، تجلیلی کنگره 6500 شهید استان کرمان با اشاره به اینکه چهار کمیته زیر مجموعه این رویکرد در حال فعالیت است گفت: این کمیته اجرای 20 عنوان برنامه را در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه کنگره شهدای استان کرمان در قالب شش رویکرد از سال گذشته کار خود را آغاز کرده است، افزود: 859 گلزار شهدا در استان کرمان داریم که براساس آخرین پایشی که انجام شده 359 گلزار نیازمند ساماندهی هستند.
مسئول رویکرد گرامیداشتی، یادمانی و تجلیلی کنگره 6500 شهید استان کرمان با اشاره به اینکه اولویت کار ساماندهی گلزار شهدا را با گلزار شهدای تک مزار قرار داریم، بیان کرد: از 87 گلزار شهید تک مزاری که در استان داریم 46 گلزار ساماندهی شده و ساماندهی 41 گلزار هنوز باقیمانده و 50 درصد عملیات برق‌رسانی به گلزارشهدای فاقد برق در استان انجام شده است.
وی با یادآوری اینکه نصب تابلو کاشی تصاویر تمام فرماندهان و سرداران شهید استان همزمان با برگزاری نخستین کنگره شهدا در سال 77 اجرا شده است، تصریح کرد: اجرا تابلوی کاشی تمثال بقیه شهدای استان کرمان از جمله برنامه‌های این کنگره است.
صابری با بیان اینکه این تابلوها به صورت دو طرفه و در هر طرف تصویر چهار شهید اجرا می‌شود، افزود: 271 تابلو تاکنون نصب شده است و در فاز دوم و سوم ترجیحا در محل نصب زندگی خانواده شهید نصب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد کار بازآرایی موزه دفاع مقدس انجام شده است، گفت: دو یادمان تصویر مادر شهیدان سیف‌الدینی در پارک مادر و یادمان شهید استان مطهری در پارک شهید مطهری نصب شده است.
مسئول رویکرد گرامیداشتی، یادمانی، تجلیلی کنگره 6500 شهید استان کرمان با بیان اینکه برنامه محوری طرح کاشت 6500 نهال درخت به یادبود 6500 شهید استان کرمان به صورت متمرکز با هکاری فرمانداری کرمان در زمینی به مساحت 20 هکتار انجام می‌شود، تأکید کرد: آب و برق این مجموعه تأمین شده و ماکتی از شهر کرمان در این مکان ساخته می‌شود.
انتهای پیام

نظر شما