شناسهٔ خبر: 31279771 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با انتقاد از ادعای واهی ترامپ؛

وزیر خارجه کوبا اعزام هرگونه نیروی نظامی به ونزوئلا را تکذیب کرد

وزیر امور خارجه کوبا ادعای واهی رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعزام نیروهای نظامی کوبا به خاک ونزوئلا را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «بورنو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی در واکنش به ادعای جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعزام نظامیان کوبا به خاک ونزوئلا گفت: «اتهامات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه کوبا به ونزوئلا نیروی نظامی خصوصی اعزام کرده است، حقیقت ندارد. دولت ما قویاً و قاطعانه این ادعا را تکذیب می کند».

گفتنی است که رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه خطاب به جامعه آمریکائیان مقیم ونزوئلا مدعی شد که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا «تحت کنترل ارتش کوبا قرار دارد و یک ارتش خصوصی متشکل از نیروهای نظامی کوبا از مادورو محافظت می کنند!»

پیش از آن نیز، ترامپ از مقامات ونزوئلا خواست تا از دستورات نیکلاس مادورو مبنی بر مسدودکردن کانالهای دریافت کمکهای بشر دوستانه، سرپیچی کرده و پیشنهاد عفو عمومی رهبر مخالفان «خوآن گوآیدو» را بپذیرند. رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که واشنگتن به دنبال انتقال صلح آمیز قدرت در ونزوئلا است؛ با این حال، تمامی گزینه ها همچنان «بر روی میز است».

شایان ذکر است که بحران سیاسی در ونزوئلا به دنبال اعلام ریاست جمهوری خودخوانده از سوی خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان وارد مرحله جدیدی شد و دولتهای موافق و مخالف دولت نیکلاس مادرور را به صف بندی در برابر هم وادار ساخت. در این میان، آمریکا به همراه شماری از کشورهای اروپایی از مخالفان در ونزوئلا حمایت کرده و ریاست جمهوری خوآن گوآیدو را به رسمیت شناختند. در مقابل، کشورهای روسیه، چین، مکزیک، ترکیه و اروگوئه نیز از ریاست جمهوری مادورو اعلام حمایت کرده اند.

نظر شما