شناسهٔ خبر: 31279754 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت | لینک خبر

انتقاد تند سرمربی سابق از عملکرد فدراسیون اسکی

سرمربی سابق تیم ملی اسکی آلپاین مردان عملکرد ضعیف تیم‌های ملی زنان و مردان ایران در مسابقات جهانی سوئد را نتیجه عملکرد ضعیف فدراسیون دانست و خواستار ورود وزارت ورزش و جوانان به این مساله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمهوریت ;

سرمربی سابق تیم ملی اسکی آلپاین مردان عملکرد ضعیف تیم‌های ملی زنان و مردان ایران در مسابقات جهانی سوئد را نتیجه عملکرد ضعیف فدراسیون دانست و خواستار ورود وزارت ورزش و جوانان به این مساله شد.

به گزارش ایسنا، تیم‌های ملی اسکی آلپاین زنان و مردان ایران به مسابقات جهانی این رشته در سوئد اعزام شدند و در دو بخش مارپیچ کوچک و بزرگ با دیگر اسکی‌بازان مسابقه دادند. در همین زمینه گفت‌وگویی داشتیم با علیداد ساوه شمشکی سرمربی سابق تیم‌های ملی اسکی آلپاین مردان تا عملکرد ضعیف اسکی‌بازان در مسابقات جهانی آلپاین را مورد بررسی قرار دهیم. او در این‌باره به ایسنا گفت: همه ملی‌پوشان به اندازه مسابقات جهانی سال ۲۰۱۳ که بیست و پنجم شدیم، تلاش کردند اما در مسابقات ۲۰۱۹ شصت و یکم شدیم. اسکی‌بازان اندازه همان سال تلاش کردند اما این نتایج نشان می‌دهد که فدراسیون خیلی ضعیف‌تر از گذشته شده است.

او در این مورد افزود: رئیس فدراسیون اسکی ایران در سال ۲۰۱۴ عوض شد و آقای طالبی به مدت دو سال مسئولیت این فدراسیون را برعهده گرفت اما به خاطر عملکرد ضعیفش همه پیشکسوتان، سرمربیان و اعضای تیم دست به دست هم دادند و عوضش کردند. سپس انتخابات برگزار و آقای عبدی افتخاری به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. از آنجایی که افتخاری کار ورزشی انجام داده بود فکر می‌کردند بهتر از رئیس قبلی عمل می‌کند، اما تمام زیرمجموعه‌هایش ضعیف‌تر شدند.

ساوه شمشکی به ضعیف شدن کمیته‌های فدراسیون اسکی اشاره کرد و گفت: همه کمیته‌های مربوط به آلپاین عوض شدند. این مساله خیلی تأثیر گذار است. کمیته آلپاین و استعدادیابی بر پیشرفت تأثیر دارد. به غیر از سرمربی تیم آلپاین مردان بقیه مسئولان آلپاین ضعیف‌ترین آدم‌های اسکی هستند. پوریا ساوه شمشکی که در مارپیچ بزرگ سال ۲۰۱۳ بیست و ششم شده بود امسال در جایگاه شصت و یکم قرار گرفت. تلاش این اسکی باز همان است اما نتیجه فرق می‌کند. کمیته‌های هر فدراسیون را دبیر فدراسیون پیشنهاد می‌دهد و رئیس حکمشان را می‌زند. دبیر که خودش کمی اسکی بلد است، ضعیف‌ترین آدم‌های اسکی را هم معرفی کرد.

او در این مورد افزود: فدراسیون خیلی ضعیف عمل می‌کند. اردوهای تدارکاتی برون مرزی تیم کنسل شده است حتی مهر ماه که در باشگاه انقلاب اردوی بدنسازی داشتیم غذای تیم را با ظرف یک بار مصرف کنار زمین می‌آوردند و اینگونه نبود که آنها را به سالن ببرند و در ظرف بهتری غذا بدهند. به جز مربی آلپاین مردان و اسکی بازان، همه چیز کمتر و ضعیف‌تر شده است.

ساوه شمشکی در مورد عملکرد تیم زنان در مسابقات جهانی سوئد گفت: خانم‌ها خیلی ضعیف‌تر از مردان کار کردند چون کادرشان خیلی ضعیف است. سیاست وزارت ورزش می‌گوید که فدراسیون‌ها برای تیم زنان باید مربی خانم انتخاب کنند. در حالی که می‌توانند سرمربی خارجی بیاوردند، اما کسی را انتخاب کردند که خیلی ضعیف است و وقتی خودش در تیم بازی می‌کرد اصلاً نتوانست جزو چهار نفر اول باشد. الان فردی مربی میترا و مرجان کلهر است که از نظر فنی یک بار هم نتوانسته آنها را شکست دهد. فقط یک دوره مربیگری دیده اما تا الان چکار کرده و نتیجه چیست؟

ساوه شمشکی در پایان این گفت‌وگو خواستار ورود وزارت ورزش و جوانان به عملکرد و نتایج ضعیف فدراسیون اسکی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما