شناسهٔ خبر: 31279718 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش|

چرا دفتر بسیج دانشجویی در خوابگاه‌های ایلام تعطیل شد؟/ افزایش دانشجویان؛ بهانه مسئولان برای کمرنگ کردن فعالیت تشکل‌ها!

تعطیلی دفاتر تشکل‌های دانشجویی با نارضایتی دانشجویان همراه است؛ چرا که با تعطیل شدن این دفاتر، مطالبه‌گری که مهمترین وظیفه دانشجویان است، کمرنگ و به فراموشی سپرده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفاتر تشکل‌های دانشجویی نقش مهمی در ایجاد فضای توام با نشاط و سرزندگی در محیط دانشگاه دارند، به همین دلیل تعطیلی دفاتر تشکل‌های دانشجویی با نارضایتی دانشجویان همراه است؛ چرا که با تعطیل شدن دفاتر تشکل دانشجویی، مطالبه‌گری که مهمترین وظیفه دانشجویان است، کمرنگ و به فراموشی سپرده می‌شود.

در چند سال اخیر با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها شاهد تعطیلی و بسته شدن دفاتر تشکل‌ها در خوابگاه‌های دانشگاه هستیم که این موضوع می‌تواند تاثیر و عواقب ناخوشایندی در خوابگاه‌های دانشجویی به همراه داشته باشد.
 
چندی پیش شاهد تعطیلی دفتر بسیج دانشجویی در دانشگاه فرهنگی ایلام بودیم که بهانه‌های مختلفی برای این تعطیلی مطرح شد.
 
/آماده گزارش فردا/ چرا دفتر تشکل بسیج دانشجویی در خوابگاه‌های ایلام تعطیل می‌شود؟| نقش بسیج دانشجویی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

یکی از دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان ایلام در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در رابطه با تعطیلی این دفتر می‌گوید: مدت ۷ الی ۸ ماه است که دفتر بسیج دانشجویی در خوابگاه دانشگاه تعطیل شده است؛ در حالی که بسیاری از دانشجویان خوابگاهی از وجود دفتر ما در خوابگاه استقبال می‌کردند.

افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها از دلایل تعطیلی دفتر تشکل‌ها

وی می‌گوید: این موضوع به درخواست مسئولان دانشگاه انجام شده است و علت تعطیلی آن هم، افزایش تعداد دانشجویان این دانشگاه و خالی کردن دفتر بسیج برای استفاده دانشگاه عنوان می‌شود؛ در حالی که بسیاری از اتاق‌های خوابگاه دانشجویی در اختیار گروه‌های دیگر قرار دارد و حتی برخی از کارمندان برای خودشان اتاق مجزا دارند.

این دانشجو می‌افزاید: وقتی موضوع را از مسئولان دانشگاه فرهنگیان ایلام پیگیری می کنیم، موضوع را تکذیب می‌کنند و می‌گویند که کار ما نبوده است.
 
/آماده گزارش فردا/ چرا دفتر تشکل بسیج دانشجویی در خوابگاه‌های ایلام تعطیل می‌شود؟| نقش بسیج دانشجویی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

صدر، مسئول دانشگاه فرهنگیان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه تشکل دانشجویی نیاز با داشتن دفتر در خوابگاه دانشجویی ندارد می‌گوید: این موضوع که دفتر بسیج دانشجویی در دانشگاه تعطیل شده است را تکذیب می‌کنیم؛ چرا که دفتر بسیج فقط در خوابگاه تعطیل شده است.

لطف زیادی در حق دانشجویان کردیم!

مسئول دانشگاه فرهنگیان ایلام، در رابطه با اینکه چرا اتاقی که به بسیج دانشجویی در خوابگاه اختصاص داده شده بود، از دانشجویان گرفته شد، بیان داشت: تا جایی که در توان ما باشد، فضا در اختیار فعالیت دانشجویان قرار داده می‌شود و لطف زیادی در حق دانشجویان کردیم؛ اما جای دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه است.

اما اینکه وجود دفاتر تشکل دانشجویی در خوابگاه‌ها چقدر می‌تواند در حل مشکلات دانشجویان گره گشا باشد، موضوعی است که از دانشجویان پیگری کردیم، محمد نیازی، مسئول تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام در این رابطه می‌گوید: در چند سال اخیر با توجه به افزایش ظرفیت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی، بسیج دانشجویی در خوابگاه دفتر و اتاقی برای انجام فعالیت ندارد.
 
/آماده گزارش فردا/ چرا دفتر تشکل بسیج دانشجویی در خوابگاه‌های ایلام تعطیل می‌شود؟| نقش بسیج دانشجویی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام می‌گوید: وجود بسیج دانشجویی در بسیاری مواقع می‌تواند در حل مشکلات اجتماعی از جمله اعتیاد و ناهنجاری‌های دیگر در خوابگاه تاثیرگذار باشد.

فعالیت غیرقانونی برخی از تشکل‌ها در آستانه انتخابات

وی در رابطه با اینکه چرا مسئولان دانشگاه‌ها از دادن دفتر یا اتاقی به تشکل‌ها اسقبال نمی‌کند، خاطرنشان کرد: شاید افزایش ظرفیت دانشجو‌یان یکی از دلایل این اقدام مسئولان باشد؛ اما به نظر انجام فعالیت تشکل‌ها در زمان انتخابات و فعالیت غیرقانونی برخی از تشکل‌ها در آستانه انتخابات یکی از دلایلی است که منجر به تعطیلی دفاتر و اتاق‌های تشکل‌ها در خوابگاه‌ها شده است.
 
یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو می‌گوید: با توجه به فاصله خوابگاه‌های دانشجویی از دانشگاه، اگر اتاقی در خوابگاه در اختیار بسیج دانشجویی قرار داشته باشد، فعالیت‌های بهتری را می توان در خوابگاه انجام داد.
 
وی می‌افزاید: بیشتر دانشجویان زمانی که در دانشگاه حضور دارند، در کلاس‌های درس حضور دارند و بیشتر وقت آزاد آنها در خوابگاه است که زمانی مناسبی برای تشکیل جلسات و اتاق فکر برای دانشجویان است.
 
دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ایلام در رابطه با اینکه چرا مسوولان اتاقی در اختیار دانشجویان قرار نمی‌دهند،  بیان کرد: تنها دلیل که آنها ذکر می کنند، نبود فضای کافی است؛ در حالی که وجود دفتر بسیج دانشجویی در بسیاری از مواقع توانسته است در زمینه آسیب‌های اجتماعی در خوابگاه موفق عمل کند.
 
 
 

نظر شما