شناسهٔ خبر: 31279581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -


ضرورت تقویت اشراف امنیتی  در استان سیستان ‌و بلوچستان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‎گوید: ما باید اشراف امنیتی و اطلاعاتی خود در استان سیستان و بلوچستان را بیشتر و همچنین مراقب‎های مرزی را در این استان تقویت کنیم.
علی نجفی در پاسخ به این پرسش ایرنا که گفته می‎شود هم در حادثه تروریستی اهواز و هم در سیستان و بلوچستان، سهل‌انگاری صورت گرفته ‎است، بیان می‎کند: در کمیسیون امنیت ملی این موضوعات بررسی شده است و در راستای کاهش این احتمالات، قرار است طرح‌ها و برنامه‌هایی در این استان و برای دستگاه‌های امنیتی آماده شود. علیرضا رحیمی، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «در طول چندین هفته قبل از حادثه تروریستی خاش، مراجع امنیتی دولت در استان، 16 هشدار رسمی مبنی بر احتمال وقوع اقدامات تروریستی به شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان ارائه داده بودند.»
حشمت‎الله فلاحت پیشه، رئیس این کمیسیون نیز به روزنامه همشهری گفته‎ است: «در بررسی حادثه تروریستی زاهدان نکته دیگری که وجود دارد به سهل‎انگاری‎های صورت گرفته در دفاع از مرزبانان برمی‌گردد. خودروی انتحاری چند دقیقه متوالی برای اتوبوس‎های حامل مرزبانان مزاحمت ایجاد می‎کند و در این چند دقیقه، فرصت وجود داشته است که اقدامی علیه خودروی انتحاری صورت بگیرد؛ چراکه کاروان حامل مرزبانان چند خودروی تأمین داشته‌اند که مسلح و حتی دارای تیربار بودند.
این‎ها باید برخورد سریعی نشان می‎دادند، اما متأسفانه سهل‌انگاری به امری همیشگی در موارد مشابه بدل شده‎ است. مثلاً در حادثه تروریستی اهواز نیز سهل‌انگاری مشهود بود.»

حاجی‌صادقی: بیانیه «گام دوم انقلاب» منشور تحقق دولت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، منشور تحقق دولت اسلامی است و از ویژگی‌های دولت اسلامی خدمت به مردم است.به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی»، در نشست خبری اظهار داشت: درخواست من این است که منشور (بیانیه گام دوم انقلاب) منتشر شده توسط رهبر انقلاب چیز ساده‌ای پنداشته نشود، زیرا این بیانیه تبیین‌کننده گام دوم انقلاب است.
در این منشور راه رسیدن به دولت اسلامی بیان شده است. ‌از ویژگی‌های دولت اسلامی خدمت به مردم است. پیام دیگر این منشور آن است که علی‌رغم تلاش دشمن برای مقابله با انقلاب، رهبر انقلاب بیانیه و راهبردی برای آینده انقلاب را مطرح می‌کنند.وی همچنین افزود: حدود 4 هزار شهید طلبه و روحانی در کشور شناسایی شده است که امیدواریم سال آینده کنگره ملی شهدای روحانی برگزار شود. کارهای مقدماتی برگزاری کنگره شهدای روحانی در سال آینده انجام شده و این کنگره، کنگره‌ای متفاوت خواهد بود.


برچسب‌ها:

نظر شما