شناسهٔ خبر: 31279459 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کيش مي تواند کانون برگزاري رويدادهاي ملي و بين المللي باشد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کيش - ايرنا - مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش گفت: وجود امکانات و تسهيلات قانوني در کيش فرصتي مناسب براي ميزباني از رويدادهاي ملي و بين المللي و تبديل شدن اين جزيره به کانون اين رويدادها است.

به گزارش ايرنا، غلامحسين مظفري سه شنبه در مراسم افتتاح نمايشگاه بين المللي فولاد در کيش در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري چندين نمايشگاه و همايش ملي و بين المللي طي سال جاري در کيش زيرساختهاي اين جزيره را براي برگزاري همايش ها و سمپوزيم هاي بين المللي مناسب دانست.
و افزود: جزيره کيش به واسطه سهولت تردد شرکت کنندگان خارجي و امکانات مناسب اقامتي و رفاهي مي تواند محل مناسبي براي برگزاري همايش ها، نمايشگاه ها و تعاملات مثبت علمي در عرصه هاي ملي و بين المللي باشد.
مظفري، برگزاري رويدادهاي نمايشگاهي فرصت مغتنمي براي اجتماع مديران و متخصصان، برگزاري نشست هاي تخصصي، انتقال تجربيات و بهره مندي از اطلاعات روز دنيا دانست و گفت: اين رويدادها ارتقا کميت و کيفيت توليد را براي کشور به همراه دارد.
وي افزود: وضعيت نمايشگاه جاري فولاد در کيش را خوب و تاثيرگذار ارزيابي کرد و افزود: اطمينان دارم که در اين صنعت کشور با وجود محدوديت ها، با سرعت در حال پيشروي است و مطابق پيش بيني ها در بحث توسعه صنايع فولاد، رشد و توسعه کشور در اين حوزه قابل قبول است، اما نيازمند تلاش بيشتر در بحث ارتقا کيفيت و کميت هستيم.
مديرعامل منطقه آزاد اضافه کرد: فولاد به عنوان يکي از صنايع مادر، جايگاه ويژه اي در صنايع توليدي کشور دارد. صنايع فولاد در دهه هاي گذشته پايه اصلي توسعه در کشورهاي توسعه يافته بوده و اکنون نيز با شرايط موجود کشورمان، توجه به حوزه فولاد و زير ساخت هاي اين حوزه بسيار مهم است. کشور ما غني از منابع سنگ آهن است که اين منابع وصنعت فولاد ارزش افزوده بالايي براي کشور به همراه دارد لذا درجهت دستيابي به ظرفيت منطقي بايد توجه ويژه اي به اين صنعت داشته باشيم.
چهاردهمين نمايشگاه بين المللي فولاد در فضايي به مساحت 14 هزار مترمربع باحضور 215 شرکت کننده داخلي و 25 شرکت کننده خارجي از کشور هاي آلمان، ايتاليا، فرانسه، هند، ترکيه، چين، انگلستان، هلند، سوئد و اسپانيا افتتاح شد و به مدت دو روز باپا خواهد بود.
اين نمايشگاه سه شنبه با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رييس هيات عامل ايميدرو، رييس هيات مديره انجمن آهن و فولاد ايران، فعالان بخش هاي دولتي و خصوصي در زمينه فولاد و صنايع وابسته و240 شرکت کننده داخلي و خارجي در جزيره کيش گشايش يافت.
13339
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما