شناسهٔ خبر: 31279375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مديرعامل ايرنا: ريشه مشکلات، نبود اعتماد است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- مديرعامل سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) گفت: بسياري از مشکلات ريشه سياسي، اقتصادي و فرهنگي ندارند بلکه ناشي از نبود اعتماد و سرمايه اجتماعي است و از آنجا که شفافيت مطلوب وجود ندارد، فساد تعميم داده مي شود.

سيد ضياء هاشمي شامگاه سه شنبه در سفر به شيراز در نشستي صميمي با خبرنگاران ايرنا فارس افزود: رسانه ها با شفاف سازي و بسترسازي مبارزه با فساد، در تقويت سرمايه اجتماعي تاثيرگذار هستند و بايد به ايفاي اين مسئوليت خطير بپردازند.
اين استاد دانشگاه با اشاره به نقش رسانه ها در شفاف سازي، ايفاي نقش فعال تر آنها در مسير تقويت سرمايه اجتماعي را خواستار شد.
** ايرنا صداي ملت است
مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين که `ايرنا صداي ملت است`، گفت: از پايبندي به اين موضوع ابايي نداريم و از تهيه کنندگان گزارش هاي روشنگرانه در اين راستا حمايت مي کنيم.
هاشمي با بيان اينکه عملکرد خبرنگاران ايرنا در يکسال گذشته بسيار جدي تر شده است، افزود: خبرنگاران ايرنا بسيار پرکار هستند؛ درحالي که در شرايطي هستيم که گفته مي‌شود شاخص بهره‌وري کار در ايران حدود يک ساعت است، اين شاخص در ايرنا کمتر از هشت ساعت نيست.
مديرعامل ايرنا با اشاره به تحولات اين رسانه در سال 97 گفت: خبرگزاري جمهوري اسلامي امروز با ايرناي گذشته تفاوت دارد و همگان به اين باور رسيده‌اند و ما نيز تاکيد مي‌کنيم ايرناي شجاع، خلاق، فعال، مسئوليت پذير و کم ادعا مي‌تواند ايران را تغيير دهد، مديريت ها را تحرک بخشد و صداي مردم باشد.
** برنامه راهبردي ايرنا تا پايان سال ابلاغ مي شود
مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي با اشاره به اينکه تلاش براي تحقق سياست `اثرگذارترين رسانه‌اي ايران` مبتني بر نگاهي جامع است، گفت: برنامه راهبردي ايرنا به صورت رسمي تا پايان سال جاري به صورت مدون ابلاغ مي شود و جمع‌بندي‌هاي نهايي صورت گرفته است.
وي اظهار داشت: ايرناي امروز درمقايسه با يک سال گذشته موفقيت هاي بسياري کسب کرده است؛ تعداد مخاطبان ايرنا طي ده ماهه امسال، حدود سه برابر شده و ايرنا تي‌وي، ايرنا 24 و ايرنا پلاس بيش از سايت اصلي ايرنا مخاطب دارند.
هاشمي نيروهاي ايرنا را سرمايه هاي بزرگ توصيف و بر پيگيري رويکرد جوانگرايي مورد انتظار دولت تاکيد کرد و گفت: تحرک و جوانگرايي و به کارگيري ايده‌هاي جديد از برنامه هايي است که بايد تحقق يابد.
** بستر مورد نياز براي فعاليت ايرنا پلاس در استان ها
اين عضو هيات علمي دانشگاه اظهار داشت: معتقديم بايد تحرکي صورت گيرد و به ويژه سايت‌هاي چند رسانه اي در استان‌ها آغاز به کار کند که در صورت حمايت استانداري ها، اين امر محقق و ايرنا پلاس و ايرنا تي وي در استان ها فعال مي شود.
مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي با تاکيد بر اينکه خبرنگاران بايد نوآوري‌هايي در حرفه خويش ايجاد کنند، بيان داشت: ايرنا از بکارگيري سبک‌هاي ژورناليسم تفصيلي تحقيقي و مبتني بر خلاقيت‌ حمايت مي‌کند.
وي اظهار داشت: در اين راستا، گروه‌هاي پژوهشي ايرنا در ماه هاي گذشته به استان هاي سيستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و لرستان اعزام شده‌ و راهکارهايي را براي حل مسائل استانها به مديران کشوري ارائه کرده اند.
** شهر شيراز، يک شاخص است
هاشمي که براي دومين بار در سال جاري از ايرنا مرکز شيراز بازديد مي کرد، گفت: شيراز براي شخص من يک ميزان و شاخص است، هم از اين نظر که به اين شهر تعلق خاطر دارم و هم به خاطر اين که ظرفيت‌ها در فارس و شيراز بسيار است.
در آغاز اين نشست، رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان فارس گزارشي از عملکرد يکسال گذشته ايرنا مرکز شيراز ارائه کرد.
در ادامه، دبيران و خبرنگاران ايرنا فارس در فضايي صميمي به طرح ديدگاه هاي خود براي اعتلاي اين سازمان خبري پرداختند که مورد استقبال دکتر هاشمي قرار گرفت.
مديرعامل سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي پيش از اين، هشتم فروردين ماه گذشته از ايرنا فارس بازديد کرده بود.
هاشمي همچنين ارديبهشت ماه گذشته در سفر به استان فارس، ضمن ديدار با استاندار، در نشست مشترک مديران رسانه ها و روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي استان سخنراني کرد.
7375/ 2027
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما