شناسهٔ خبر: 31279316 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ عصمت دهقانی

خون هر شهید انقلاب را مقاوم‌تر می‌کند

با ریختن خون هر شهید، این انقلاب تنومند‌تر و مقاوم‌تر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد و دشمنانش حقیرانه در غفلت خویش روزگار می‌گذرانند.

صاحب‌خبر -

با ریختن خون هر شهید، این انقلاب تنومند تر و مقاومتر از گذشته به راه خود ادامه می دهدگروه استان ها  دفاع‌پرس - عصمت دهقانی؛  شهدا سنگربانان مکتب عشق‌اند و اسوه‌های صبر و استقامتی  که  تا پای جان از آرمان‌های  امام راحل و ایران اسلامی دفاع کردند و عاشقانه به  سوی معبود ابدی پر کشیدند.

این روزها بوی خوش شهادت در خاک لرستان طنین انداز شده است، مردم شهید پرور لرستان دو لاله پر پر شده را  تا دروازه بهشت بدرقه کردند. شهید مدافع وطن «عبدالرضا بروجی» در بروجرد و شهید راه امنیت «جابر بیرانوند» در خرم آباد. 

  همه آمده بودند سرمای واپسین روزهای بهمن ماه و ترکیدن بغض آسمان هم نتوانست مانع حضور گرم مردم ولایتمدار و قدرشاس لرستان در تشییع پیکر های مطهر فرزندانی از تبار آفتاب و از قبیله دلداگی باشد.

همه آمده بودند، تا در پس این دیدار مختصر میثاقی عاشقانه با کبوتران خونین بالی ببندند که تا آخرین نفس سینه هایشان را سپر بلای هموطنان شان نمودند  .

آری، مردمانی که چند روز قبل با پای دل برای حضور در جشن چهلمین طلیعه آزادی آمدند، حالا برای بدرقه شهدای که  جانشان را اسماعیل وار به مسلخ گاه عشق بردند، آمده بودند.

دشمنانی که تاب حضور خروشان این ملت را در راهپیمایی 22 بهمن چهلمین بهار انقلاب  برنتافتند، آتش بغض و کینه شان را این بار از آستین تروریست های خود فروخته ای در آوردند که توحش را به اوج رسانده اند.

اکنون که انقلاب اسلامی ایران، به بالندگی و بلوغ رسیده  و گستره مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و در مسیر استعمار ستیزی گام هایشان را محکم تر و استوار تر از گذشته بر می دارد، دشمنان قسم خورده با ترفندها و توطئه ها ی مختلف تیر های زهر آگین شان را به سوی انقلاب اسلامی نشانه گیری می کنند غافل از اینکه با ریختن خون هر شهید، این انقلاب تنومند تر و مقاومتر از گذشته به راه خود ادامه می دهد و دشمنانش حقیرانه در غفلت خویش روزگار می گذرانند و شهدا همچون پرنده  در اوج پرواز از حضیضِ خاکی پر می گیرند و در قاف افلاک به گلگشت ملکوت می پردازند

در بیست و هشتمین روز از بهمن ماه 1397، آسمان مبهوت حماسه ای دیگر از سیل خروشان جماعتی شد که در پس نگاه های زلال و آسمانی شان ،  رازی  از عروج دل ها به کربلا پرده بر داشته و حس می شد که شوره زار جانشان تشنه لبیک گفتن به ندای «هل من ناصرٍ یَنصُرنی» سرور و سالار شهیدان کربلاست تا به برکت این لبیک کویرستان جانشان را سیراب کنند.

  ای شهدای که واژه ها در توصیف عروج ملکوتی تان عاجزند،  شما را عاشقانه آه می کشیم و رد پای تان را تا آسمان، برجاده ای از حسرت تعقیب می کنیم و ناگهان بغضی که در گلویمان گیرکرده می شکند.

از روزهای قبل که خبر تشییع پیکر دو شهید والامقام در این دیار به گوش می‌رسید بی‌صبرانه برای حضور در مراسم تشییع شان انتظار کشیدیم و دل‌هایمان پروانه وار برای طواف این شمع های محفل بشریت بی‌قراری ‌کرد.

 انتظار برای بستن عهد و پیمانی دوباره با شهدایی که یادآور کربلا ها و شلمچه هاست، شهدایی که یاد آور شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای راه امنیت هستند شهدایی  که رو به سوی مقصدی آسمانی پر گشودند تا در کنار مولا و مقتدایشان حسین بن علی(ع) شاهدی باشند بر حقانیت تشیع و سرخی خونشان مهر تأییدی است بر تیرگی های این روز گار.

امروز آسمان مبهوت حماسه ای دیگر از سیل خروشان مردمانی بود که آمده بودند که دل های زنگار گرفته شان صیقل داده شود و با آرمانهای شهدا پیوندی دو باره ببندند.

مردم شهر های خرم آباد و بروجرد با شعار های «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» دسته‌دسته مسیر رسیدن به گلزار شهدا شهر هایشان را پیمودند تا خود را به تابوت شهدا برسانند. همه می‌خواستند با رفتن زیر تابوت شهدا، ارادت خود را به  آنها نشان دهند، فضایی مملو از عشق و دلدادگی و ثبت لحظات باشکوه و ماندگار مردم شهیدپرور از تشییع لاله های پر پر شده شان .

مردمان خطه لرستان این روزها دل‌هایشان بیشتر تنگ‌ شد و عطر وجود شهدا، روح‌هایشان را به آسمان برد.

انتهای پیام/

نظر شما