شناسهٔ خبر: 31279294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس مطرح کرد

امکان فعالیت سوپرمارکت ها زیر مجموعه فروشگاه‌های بزرگ

رئیس اداره اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: فروشگاه‌های کوچک می‌توانند با برند فروشگاه‌های بزرگ فعالیت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدابراهیم حسینی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه نخستین نمایشگاه تخصصی برندها و سوپرمارکت‌ها در سرزمین سبز صدرا با بیان اینکه در استان فارس 30 اتاق اصناف و70هزار واحد صنفی فعال است، اظهار داشت: اتحادیه صنف خواروبار و سوپرمارکت به جهت تأمین کالاهای اساسی مردم، جزو مهم‌ترین صنف ها هستند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت ایجاد فروشگاه‌های بزرگ است، بیان داشت: فروشگاه‌های کوچک یا همان بقّالی های قدیم، نیز با قراردادی به نام «فران چایز» می‌توانند تحت برند فروشگاه‌های بزرگ فعالیت خود را ادامه دهند.

حسینی تصریح کرد: فروشگاه‌های بزرگ به دلیل تأمین کالا با قیمت پایین‌تر و جامع بودن تمام خدمات، مزیت‌های بیشتری برای مردم دارند و فروشگاه‌های کوچک نیز می‌توانند در شعبه‌های این فروشگاه‌های بزرگ فعالیت کنند.

وی کمبود اطلاعات نزد صاحبان فروشگاه‌های خرد را دلیل عدم همکاری آنان با فروشگاه‌های بزرگ دانست و گفت: باوجود اطلاع‌رسانی در این زمینه بازهم صاحبان فروشگاه‌های کوچک استقبال چندانی از این موضوع نکرده‌اند در صورتی  که به نفع آن‌ها بوده است.

 

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس نیز در این نشست از تشدید نظارت بر قیمت‌ها در آستانه نوروز خبر داد.

حمید زارع با بیان اینکه در آستانه نوروز نظارت بر کالاهای اساسی در اولویت خواهد بود، اظهار داشت: در مورد قیمت کالاها جزیره‌ای عمل نخواهد شد و تابع قوانین کشور هستیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر سبد کالاهای اساسی و قیمت آن در نوروز دوچندان می‌شود، بیان داشت: طبق قانون وظیفه تأمین کالاهای شب عید بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز وظیفه شبکه توزیع را بر عهده خواهد داشت.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از رسانه‌ها خواست تا به‌عنوان ناظر افتخاری درزمینهٔ برخورد با تخلفات واحدهای صنفی با این سازمان همکاری کنند.

وی وظیفه سازمان مربوطه را مبارزه با گران‌فروشی عنوان کرد و گفت: اداره صنعت و معدن بر روی قیمت کالاهای اساسی حساسیت ویژه دارد و ما می‌توانیم تنها بر گران‌فروشی نظارت کنیم.

رئیس اتحادیه صنف خواربار و لبنیات و سوپرمارکت شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر 50 برند محصولات غذایی و بهداشتی در استان فارس وجود دارد که 10 برند آن ملی هستند که در استان فارس شعبه دارد.

حسین کشاورز یکی از وظایف اتحادیه صنفی را برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افراد تحت پوشش است، افزود: این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های عملیاتی و به‌صورت سالانه برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره صنفی سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها نیز در قالب سرفصل محتوای آموزشی، برای نخستین بار در شیراز برگزار شد.

محمد حیدریان مجری نمایشگاه تخصصی برندها و سوپرمارکت ها نیز در خصوص نمایشگاه مذکور گفت: این نمایشگاه با شرکت 8هزار هایپر مارکت و سوپرمارکت با هدف معرفی و حمایت از تولید کنندگان استان برپا شده است.

وی افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی در خصوص فروش و بازاریابی، معرفی سیستم های جدید فروش متمایزسازی برای سوپرمارکت ها و اهدای جوایز نقدی به بازدیدکنندگان به قید قرعه از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

مجری نمایشگاه فوق با بیان اینکه این نمایشگاه از 29بهمن ماه آغاز شده و تا 2روز ادامه خواهد داشت، گفت: در این نمایشگاه برندهای برتر تولید کنندگان محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی و... به نمایش درخواهد آمد.

یادآور می شود در نخستین نمایشگاه تخصصی برندها و سوپرمارکت‌ها که با حضور اصناف و کسبه و جمعی از مسؤولان استان فارس برگزار شد، به برندهای برتر در صنف سوپرمارکت‌ها تندیس اهدا شد.

انتهای پیام/76018

نظر شما