شناسهٔ خبر: 31279289 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

گفت‌وگوی «ایران» با بهمن عسگری، تنها کاراته‌کای طلایی در دومین مرحله از مسابقات کاراته وان

می‌خواهیم در المپیک مدال بگیریم انصاف نیست حمایت نشویم

صاحب‌خبر -




محمد محمدی سدهی
خبرنگار
دومین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در دوبی امارات به پایان رسید و تیم ملی ایران در بخش کومیته مردان موفق شد همانند نخستین مرحله این مسابقات در پاریس بر سکوی قهرمانی بایستد. ملی‌پوشان کاراته در این مسابقات تنها توسط بهمن عسگری به مدال طلا دست یافتند، کاراته کایی که در دوره گذشته موفق به کسب مدال نشد و با شکست مقابل حریف هلندی‌اش از دور مسابقات کنار رفت اما در این مرحله ناکامی دوره قبل را جبران کرد و بر سکوی قهرمانی ایستاد. تک مدال طلای عسگری موجب شد تا تیم ملی کومیته مردان بار دیگر این قهرمانی را تکرار کند و امیدوار به تکرار سه باره این قهرمانی در مرحله سوم مسابقات شود.
کاراته‌کای وزن 75- کیلوگرم درخصوص مسابقات کاراته وان امارات به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «این مسابقات جزو مسابقات کسب سهمیه المپیک 2020 به حساب می‌آمد و به همین منظور تیم ملی با تمام قدرت در مسابقات حاضر شد. دیگر کشورهای شرکت کننده هم چنین شرایطی داشتند و با نفرات اصلی حاضر شدند که خوشبختانه نتیجه نهایی آن قهرمانی ایران در بخش کومیته مردان بود. تیم ملی  ظرفیت خوبی دارد و همه بازیکنان و کادر فنی برای کسب امتیاز المپیک و مدال تلاش کردند و با تمرکز بالا در این مسابقات حاضر شدند. در حال حاضر تمام تلاش‌مان کسب سهمیه المپیک توکیو است.»
تنها مرد طلایی کاراته ایران در دومین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته بیان داشت: «خدا کمکم کرد تا بتوانم به این مدال خوشرنگ دست یابم. در مسابقات لیگ جهانی پاریس که اوایل بهمن ماه برگزار شد، در دیدار اول مقابل حریف هلندی شکست خوردم و نتوانستم به مدال برسم، تجربه آن شکست به من کمک کرد تا این بار با تمرکز بیشتر حریفان خوب و نامدارم را شکست دهم و طلا بگیرم. با این مدال طلا همچنان جایگاه رنکینگ المپیک را حفظ کردم و در حال حاضر جزو 4 کاراته کا برتر وزن منهای 75 کیلوگرم هستم.»
بهمن عسگری درخصوص تکرار قهرمانی تیم کومیته در لیگ جهانی اتریش افزود: «ما برای ادامه این نتایج و تکرار قهرمانی‌ها نیازمند حمایت مسئولان هستیم. همیشه صحبت از حمایت از کاراته است اما تاکنون این حمایت‌ها دیده نشده. مسئولان تنها صحبت از حمایت نکنند و در عمل هم این موضوع را ثابت کنند. در حالی حدود 10 روز دیگر مرحله سوم مسابقات در اتریش آغاز می‌شود که تیم ملی پزشک ندارد تا در صورت مصدومیت به وضعیت بچه‌ها رسیدگی شود.» او ادامه داد: «علاوه بر پزشک، تیم ملی از حضور یک ماساژور هم محروم است تا بدن بچه‌ها ریکاوری شود. موضوعی که در تیم‌های دیگر کاملاً طبیعی و تعریف شده است. وضعیت ما در حالی این گونه است که رقبای ما با بهترین امکانات وارد مسابقات می‌شوند. حضور دکتر و ماساژور یکی از پر اهمیت‌ترین موارد در ورزش به حساب می‌آید که ما از این مسائل محروم هستیم.»  
عسگری تأکید کرد با تمام این کمبودها از تکرار قهرمانی در مرحله سوم ناامید نیست: «با وجود این کمبودها تکرار قهرمانی سخت است اما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا در اتریش هم عملکرد خوبی داشته باشیم و قهرمانی را تکرار کنیم. تمام بچه‌ها برای رسیدن به بهترین نتایج شبانه روز تلاش می‌کنند و برای سرافرازی کشورمان، مشکلات را به جان می‌خرند و انصاف نیست که از این تیم حمایت نشود. تیمی که با وجودظرفیت‌های بالایی که دارد می‌تواند در المپیک بیشترین مدال را برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد.» این کاراته کا به جدال روزهای گذشته ورزشکاران درخصوص پاداش‌ها نیز اشاره کرد: «همه ما ورزشکاران جزو یک جامعه هستیم و به هیچ وجه درست نیست که به همدیگر توهین کنیم. تلاش همه ما برافراشته شدن پرچم ایران و سرافرازی مردم کشورمان است و حقیقتاً برای رسیدن به این مهم خیلی زحمت می‌کشیم. هر رشته‌ای سختی‌های خودش را دارد و همه ما ورزشکاران یک هدف را دنبال می‌کنیم. مسأله‌ای که ورزشکاران رشته‌های مختلف را در قیاس با فوتبالیست‌ها ناراحت می‌کند، تبعیض است و البته این موضوع در ورزش ما وجود دارد و نمی‌توان آن را منکر شد. امیدوارم تبعیض‌ها برطرف شود و ورزشکاران بدون دغدغه و با تمرکز بالا در مسابقات حضور یابند.»


نظر شما