شناسهٔ خبر: 31279118 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

آنفلوانزای پرندگان در قم شیوع نیافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: سال گذشته 9 میلیون مرغ در استان به دلیل آنفلوانزای پرندگان معدوم شدند، اما امسال با انجام اقدامات زیرساختی با این بیماری در قم مواجه نشدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا طلایی سه شنبه شب در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به عملکرد سازمان‌ جهاد کشاورزی اظهار کرد: این سازمان‌ شناسایی و  پایش تهدیدات تخصصی در حوزه کشاورزی را بر عهده دارد، همچنین سد راهبری پدافند زیستی در این حوزه تدوین شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک نظیر گندم، گوشت و نهاده‌های دامی طیور از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان قم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: سال گذشته 9 میلیون مرغ در استان به دلیل آنفلوانزای پرندگان معدوم شدند، اما امسال با انجام اقدامات زیرساختی با این بیماری در قم مواجه نشدیم، همچنین شیوع بیماری تک برفکی در استان کاهش پیدا کرد.

طلایی با اشاره به وضعیت مصرف سموم در بخش کشاورزی استان قم اظهار کرد: بر نحوه توزیع و استفاده از سموم در این بخش با استفاده از سامانده صدور پروانه نظارت داشتیم و فرهنگ سازی در این زمینه را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: با توجه به تهدیدات موجود علیه دام شهر قم، به دنبال طرح جدایی میدان دام در این مرکز از مجتمع‌های دامپروری هستیم؛ این طرح آماده شده است و به دنبال نهایی کردن آن برای اجرا هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: در گذشته برخی قاچاق دام در استان را قبول نداشتند، به همین دلیل خروج و ورود دام زمانی تحت نظارت قرار گرفت که استان قم جزو استان‌های در معرض قاچاق توسط وزارت جهاد کشاورزی شناخته شد.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه برای انتقال نهاده‌های دامی از طریق راه آهن به استان قم فراهم شود تا در زمینه تامین این نهاده‌ها مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام/78004*40

نظر شما