شناسهٔ خبر: 31279076 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

نانسی پلوسی: رویکرد دولت ترامپ در مورد ایران، کاملاً اشتباه است

صاحب‌خبر -


«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا رویکرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا در قبال ایران را کاملاً اشتباه خواند و تأکید کرد که کاخ سفید باید قبل از خروج از توافق هسته‌ای 1+5 با ایران، با کشورهای اروپایی مشورت می‌کرد.
به گزارش ایرنا، پلوسی در مصاحبه‌ای که شبکه خبری «ام.اس.ان.بی.سی.» با وی انجام داد، در مورد درخواست «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری امریکا ازمتحدان اروپایی واشنگتن برای خروج از برجام گفت: معاون رئیس جمهوری امریکا، سخنگوی نقطه نظرات وی است که از نظر من، در مورد ایران کاملاً اشتباه است.
رئیس دموکرات مجلس نمایندگان امریکا در این مورد که آیا سیاست‌های ترامپ باعث خلف وعده بین امریکا و نزدیک‌ترین متحدانش می‌شود، افزود: امیدوارم که این طور نباشد. ما به قدر کافی زمینه‌های مشترک داریم. پلوسی مشورت ترامپ با متحدان اروپایی امریکا را قبل از اتخاذ تصمیم در مورد خروج از توافق هسته‌ای و سوریه، حائز اهمیت دانست.در همین حال، لابی ایرانی-امریکایی «نایاک» اعلام کرد که کمیته ملی دموکرات‌ها قطعنامه‌ای در حمایت از بازگشت امریکا به برجام صادر کرده است. نایاک اکشن، تارنمای وابسته به لابی شورای ملی ایرانی- امریکایی در خبری که عنوان کرد اختصاصی این تارنماست، گزارش داد که 16 فوریه (27 بهمن) و در جریان کنگره حزبی دموکرات‌ها، قطعنامه «یاسمین طائب» نماینده ایرانی تبار ایالت ویرجینیا در کمیته حزب، تصویب شد. در این گزارش تأکید شده که بازگشت به برجام اهمیتی ویژه در برنامه‌های دموکرات‌ها برای انتخابات 2020 ریاست جمهوری امریکا خواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما