شناسهٔ خبر: 31278954 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

ایرانشهر

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ناوگان ملی متشکل از کشتیرانی و ملی نفتکش قادر هستند در شرایط تحریمی همچنان با نام و پرچم ایران در آب‌های آزاد جهان به فعالیت ادامه دهند.

صاحب‌خبر -

امکان تردد ناوگان کشتیرانی و نفتکش با پرچم ایران

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ناوگان ملی متشکل از کشتیرانی و ملی نفتکش قادر هستند در شرایط تحریمی همچنان با نام و پرچم ایران در آب‌های آزاد جهان به فعالیت ادامه دهند. به گزارش مهر، هادی حق‌شناس با تاکید بر اینکه دو ناوگان عمده کشور مشغول به فعالیت معمول خود هستند، اظهارکرد: به نظر می‌رسد اگر با هوشمندی بیشتری عمل کنیم ناوگان ملی متشکل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران قادر خواهند بود در شرایط تحریمی همچنان با نام و پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد جهان به فعالیت خود ادامه دهند. عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بحث تولید و تامین سوخت کم سولفور یا مبحث نوع ارتباط کلوب‌های P&I با بیمه مرکزی مطرح است که قطعا نتیجه این مباحث به گوش تصمیم‌گیرندگان کلان کشور خواهد رسید.

او درباره سخت و زیان‌آور قلمداد شدن مشاغل دریایی گفت: از کمیسیون عمران و رییس فراکسیون بنادر و دریانوردی مجلس هم درخواست شده تا این موضوع را در فرآیند قانون‌گذاری مد نظر قرار دهند.

حقوق مدیران شهرداری تهران در دسترس عموم قرار گرفت

بهاره آروین، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: برای نخستین‌بار اطلاعات کارکنان شهرداری تهران، حقوق و مزایای مدیران و اطلاعات سفرهای خارجی آنان روی سایت شفاف قرار گرفت. به گزارش ایرنا، بهاره آروین با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی توییتر خود نوشت: با حضور شهردار تهران، امروز برای اولین‌بار اطلاعات زیر  روی وب سایت شفاف در دسترس عمومی قرار گرفت. وی در ادامه آورده است: مشخصات همه 65 هزار و 930 نفر کارمند شهرداری تهران، حقوق و مزایای مستمر مدیران شهرداری تهران بر اساس مبلغ درج شده در حکم مدیران و اطلاعات سفرهای خارجی کارکنان شهرداری روی این سامانه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، سامانه شفاف شهرداری تهران به نشانی shafaf.tehran.ir در دسترس شهروندان قرار دارد.سایت شفاف سال جاری توسط مدیران شهری ایجاد شد و قراردادهای کلان‌شهرداری نیز در آن بارگذاری می‌شود.دریافت‌کنندگان طرح ترافیک نیز در این سایت اطلاع‌رسانی شده است.

خرید هواپیمای دست دوم به صلاح نیست

نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر راه درباره خرید هواپیمای دست دوم، گفت: هواپیماهای دست دوم قابل اطمینان نیستند. به گزارش مهر، سید احسن علوی با اشاره به برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی برای خرید هواپیماهای جدید گفت: وزارت راه برنامه‌ریزی دقیقی برای خرید هواپیمای جدید صورت داده و در چند وقت اخیر مذاکراتی با کشورهای مختلف انجام شده است. او ادامه داد: : اگر وزارت راه و شهرسازی به دنبال نوسازی ناوگان هوایی است، باید خرید هواپیماهای نو و جدید در دستور کار قرار گیرد و خرید هواپیماهای دست دوم به صلاح نیست، زیرا خرید هواپیماهای دست دوم برای کشور بسیار گران تمام می‌شود. علوی افزود: در گذشته تعدادی هواپیمای دست دوم خریداری شد، اما بعد از گذشت مدتی این هواپیماها دچار مشکل و نقص شد، از این رو در شرایط کنونی اولویت اصلی در این حوزه باید خرید هواپیماهای نو باشد. نماینده مجلس دهم افزود: البته در بحث خرید هواپیماهای جدید و نو مساله تحریم‌ها در میان است؛ از این رو باید راه کار و سازوکاری برای دور زدن تحریم اندیشیده شود، در حال حاضر سرمایه‌گذارانی در کشور وجود دارند که برای خرید هواپیماهای نواعلام آمادگی کرده‌اند. نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ترکیه و عراق دو گزینه اصلی برای همکاری با ایران در خرید هواپیماهای نو هستند، تصریح کرد: صحبت‌هایی با این دو کشور مطرح شده و شرکت‌هایی در عراق برای تحقق این موضوع اعلام امادگی کرده‌اند.

آفت‌های بی‌توجهی فرهنگی و تراکم‌فروشی برای شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی از تدوین «آیین نامه کنترل شهرسازی» به همت معاونت معماری و شهرسازی این وزارتخانه خبر داد تا مشکلاتی مانند فقدان شناخت واقعی از فرهنگ و زندگی مردم و تراکم فروشی از سوی شهرداری‌ها رفع شود. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی گفت: بخشی از کم‌توجهی به طرح‌های جامع مصوب به دلیل فقدان شناخت واقعی از فرهنگ و زندگی مردم و بخشی دیگر به واسطه فروش تراکم توسط شهرداری‌ها به وجود آمده است که باید این آفت‌ها را برطرف کنیم. اسلامی تصریح کرد: باید در شورای عالی شهرسازی و معماری راه‌حل‌های اجرایی و واقع ‌بینانه‌ای داشته باشیم، زیرا کشور بیش از این طاقت تخلف را ندارد و باید شهرفروشی و مشکلات ناشی از بی‌توجهی به واقعیات زندگی و فرهنگ مردم مهار شود. او تاکید کرد: هرجا شهرهای ایران آسیب دیده ناشی از فقدان انضباط فکری و رفتاری بوده است و با تدوین آیین نامه کنترل شهرسازی، این امور انضباط بیشتری بیابد و پایش آن همچون کنترل ساختمان‌ها جایگاه قانونی ویژه‌ای پیدا کند. اسلامی افزود: باید سیاست‌ها را به گونه‌ای تدوین، برنامه‌ریزی و پایش کنیم که مصوبات ما در شورای عالی شهرسازی و معماری بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد.

 

نظر شما