شناسهٔ خبر: 31278891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان برای پرهیز از تنش با هند به سازمان ملل متوسل شد

نیویورک- ایرنا- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از درخواست نماینده پاکستان برای دیدار با آنتونیو گوترش خبر داد و گفت: ما عمیقاً از افزایش تنش میان دو کشور نگران هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، استفان دوجاریک روز سه شنبه در نشست خبری خود این مطلب را در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده نماینده پاکستان قرار است با دبیرکل سازمان ملل دیدار و نامه شاه محمود قریشی وزیر خارجه این کشور را تحویل دهد، مطرح کرد.
وی افزود: ما هنوز نامه ای دریافت نکرده ایم و این مطالب را در رسانه ها دیده ایم. باید منتظر بمانیم تا این دیدار که به درخواست نماینده پاکستان بوده، انجام شود.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: گوترش بر اهمیت حداکثری خویشتنداری دو طرف برای کاهش تنش ها و انجام اقدامات فوری برای جلوگیری از تشدید آن تأکید دارد.
در حمله تروریستی به نیروهای امنیتی هند در چهاردهم فوریه، 34 مأمور پلیس این کشور کشته شده اند. گفته می شود گروه جیش المحمد مسؤولیت این اقدام را برعهده گرفته است.
همزمان با این حملات، گروه تروریستی جیش العدل وابسته به القاعده نیز یک اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران را در استان سیستان و بلوچستان مورد هدف قرار داد که بر اثر آن 27 نفر به شهادت رسیدند.
مدارس وهابی که با حمایت مالی سعودی ها در پاکستان فعالیت دارند، در ترویج تفکر ترور در منطقه نقش جدی داشته اند که این مسأله از سوی سه کشور ایران، هند و افغانستان همواره مورد انتقاد جدی بوده است.
اروپام*1429

نظر شما