شناسهٔ خبر: 31278817 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

مديرعامل شركت آبفا روستایی فارس:
قیمت آب روستایی پنج برابر مبلغ فروش است

گروه شهرستانها: مدیرعامل شرکت آبفا روستایی استان فارس مدعی شد که قیمت تمام شده به ازای هر مترمکعب آب حدود پنج برابر قیمت عرضه آن به مشترکان در روستاهای فارس است. علی بوستانی،  در يك كنفرانس خبري قيمت تمام شده يك متر مكعب آب شرب به طور ميانگين را هزار و ٤٦٨ تومان اعلام و اضافه کرد: قيمت فروش به ازاي هر مترمكعب ٣٢٠ تومان است كه دولت يك‌هزار و ١٠٠ تومان از كل قيمت تمام شده را به ازاي هر مترمكعب يارانه اختصاص مي‌دهد.  وی با بیان اینکه هم‌اينك يك ميليون و ٤٥٠ هزار روستايي مستقيم و غيرمستقيم از خدمات اين شركت بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: اگرچه ميزان بهره‌مندي روستاييان فارس از خدمات اين شركت از ميانگين كشوري بالاتر است اما در پيك بحران (فصل تابستان) به بيش از ٦٨٠ روستا از طريق تانكر آبرساني مي‌شود.  مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي فارس گفت: در حال حاضر ٤٢٥ هزار انشعاب با بيش از ٢٠ هزار كيلومتر خط انشعاب و توزيع آب در حال استفاده و بهره‌برداري روستايي قرار دارد.  بوستاني با بیان اینکه عميق‌ترين چاه آبرساني كشور باعمق  ٥٢٠ متر در جهرم قراردارد، اين مهم را ناشي از كاهش سطح سفره‌هاي آب شرب در شرايط خشكسالي دانست. 
وي يادآور شد: در دهه فجر امسال ٦١ روستا با بيش از ١٠ هزار و ١٠٠ خانوار و اعتبار ٢٥٦ ميليارد ريال از آب شرب بهداشتي بهره‌مند شدند.  مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي فارس با بيان اينكه آب شرب تعاريف متعددي دارد، عنوان كرد: قبل از انقلاب تنها ٥١٤ روستا از نعمت آب شرب برخوردار بودند كه پس از انقلاب به دو هزار و ٧١٠ روستا افزايش يافت. 

اصفهان میزبان بیست و دومین نمایشگاه
 لوازم خانگی می‌شود

گروه شهرستانها: محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان از نخستین روز اسفندماه میزبان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی می‌شود. این نمایشگاه که تا پنجم اسفندماه برپا خواهد بود، میزبان شرکت‌هایی از استان‌های اصفهان، تهران، مشهد و تبریز است تا انواع لوازم خانگی برقی بزرگ و کوچک، خدمات پشتیبانی فروش و خدمات پس از فروش، انواع ظروف چینی و بلور و لوازم صوتی و تصویری را به نمایش عمومی بگذارند. در نمایشگاه امسال 82 شرکت اقدام به نمایش و عرضه محصولات و خدمات خود خواهند کرد تا مردم و علاقمندان به حوزه لوازم خانگی در روزهای پایانی سال فرصت بهتری برای آشنایی و انتخاب لوازم خانگی مورد نیاز خود در نوروز 98 داشته باشند. در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی اصفهان سعی شده که تمامی فعالان و برندهای مطرح این حوزه حضور فعالی در نمایشگاه داشته باشند. بر این اساس، برندهای مطرحی همچون دوو، اسنوا، برفاب، چینی توس، چینی زرین، پلار، کاخلر، لوپز، زیرووات، پاکتین، مادیران، بوش، تکنو، بلسون، شاپ سرویس، فریدولین و سپاهان جارو در نمایشگاه امسال حضور یافته‌اند. این نمایشگاه در 8500 مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود و علاقمندان به بازدید از آن می‌توانند از ساعت 15 تا 23 روزهای یکم تا پنجم اسفندماه به محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان مراجعه کنند.

کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهر محمدیه استان قزوین  افتتاح شد

گروه شهرستانها: طی مراسمی با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین،  حجت الاسلام والمسلمین موسوی موینی امام جمعه محمدیه، دکتر منوچهر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین،  رضا گروسی فرماندار البرز،  بخشدار، شهردار، رییس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان شهری و محلی، کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی و همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شماره دو شهر محمدیه در شهرستان البرز، بطور رسمی آغاز به کار کرد. بنابراین گزارش کلینیک ویژه و مرکز خدمات جامع سلامت شهر محمدیه در شهرستان البرز، در زمینی به مساحت یک هزار و 650 مترمربع و با زیر بنای یک هزار و 666 مترمربع در سه طبقه احداث شده است. این پروژه سلامت محور با صرف هزینه 35 میلیارد ریالی، احداث و تکمیل شده است. در کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، پزشکان متخصص، قلب، زنان، عفونی و روانپزشکی، به شهروندان، خدمات تخصصی را ارایه می‌دهند و در مرکز خدمات جامع سلامت، مردم، خدماتی، مانند: مراقبت سلامت، دندانپزشکی، مراقبت مادران باردار و پزشک عمومی را دریافت می‌کنند.

شروع عمليات احداث واحد صنعتي لوله‌هاي بدون درز (مانيسمان) در شهرك صنعتي خرمدشت قزوین

گروه شهرستانها: مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين با واگذاري 50 هكتار زمين صنعتي در شهرك صنعتي خرمدشت به شركت سها صنعت آرتا خبر داد. به گزارش روابط عمومي شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين، «حميدرضا خانپور» در نشست و امضاء قرارداد في مابين با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار گفت:  اين شركت در توليد لوله بدون درز خطوط نفت و گاز فعاليت كرده كه در فاز اول اين كارخانه با سرمايه‌گذاري دو هزار ميليارد ريال و اشتغال 200 نفر تا پايان سال آينده با همكاري دستگاه‌هاي اجرايي و خدمات رسان به بهره‌برداري خواهد رسيد. وي در ادامه افزود: خط توليد فاز دوم اين شركت با سرمايه گذاري سه هزار ميليارد ريال و اشتغال 300 نفر  تا دو سال و  نيم آينده، بهره‌برداري و افتتاح مي‌گردد. اين شركت زمينه اشتغال 1000 نفر را بصورت غير مستقيم ايجاد می‌كند. دراين جلسه «منوچهر حبيبي» معاون اقتصادي استاندار با اشاره به موقعيت خوب شهرك صنعتي خرمدشت اظهار داشت: از مزيت اين شهرك راه‌هاي دسترسي، تكميل كليه زيرساخت‌ها و معافيت مالياتي 13 ساله است كه سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي را ترغيب براي سرمايه گذاري می‌نمايد. 

راه‌اندازی کمپین «نذر درخت بلوط» در کرمانشاه

کمپین «نذر درخت بلوط» با هدف فرهنگسازی در خصوص حفظ پوشش گیاهی در کرمانشاه راه‌اندازی شد.روح‌الله فلاحی بنیان‎گذار این کمپین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی این کمپین، گفت: نذر دخت بلوط را ابتدا از مناطق زلزله زده استان از جمله سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین آغاز کردیم.وی ادامه داد: با وجود شرایط سختی که مردم مناطق زلزله‌زده دارند به خوبی از این کمپین استقبال کردند و بنا داریم در مراحل بعد کمپین نذر درخت بلوط را در شهر کرمانشاه و دیگر استان‌های زاگرس نشین مانند ایلام، لرستان، و کردستان نیز گسترش دهیم.فلاحی در خصوص نحوه فعالیت این کمپین نیز خاطرنشان کرد: در قالب این کمپین افراد نذر می‌کنند اگر نیتی که دارند برآورده شود، یک یا چند درخت بلوط در هر منطقه‌ای که دوست دارند و به صورت مستقل و شخصی بکارند.وی معتقد است، این امر در درجه اول باعث فرهنگسازی برای حفظ پوشش گیاهی خواهد شد و مردم می‌آموزند به راحتی به درختانی که خودشان کاشته اند، آسیب نزنند.به گفته فلاحی، کاشت درختان بلوط با کمک مردم می‌تواند بخشی از پوشش از دست رفته جنگل‌ها و درختان بلوط در منطقه زاگرس را نیز ترمیم کند.وی با اشاره به آسیب‌هایی که طی سال‌های اخیر به درختان بلوط منطقه زاگرس وارد شده، تاکید کرد: خشکسالی، آتش‌سوزی، قطع درختان و … باعث شده از کیفیت و کمیت پوشش گیاهی منطقه زاگرس که عمده آن درختان بلوط است، کاسته شود.

اعتراض به عدم احیای بیمارستان ازسوی کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) کرج

تعدادی از کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج در اعتراض به عدم مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز در احیای این مرکز درمانی و عدم همکاری با خریدار جدید آن، تجمعی را در حیاط این بیمارستان برگزار کردند.به گزارش ایلنا، حدود دویست نفر از کارکنان بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج در اعتراض به عدم مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز در احیای این مرکز درمانی و عدم همکاری با با خریدار جدید آن، تجمعی را در حیاط این بیمارستان برگزار کردند.به گفته قاسم طاهری (نایب رییس شورای اسلامی کار بیمارستان فوق تخصصی امام خمینی کرج)؛ روال اعتراض دیروز همچون سابق، پیگیری احیای بیمارستان و اعلام حمایت از سرمایه‌گذار خیّری است که اخیرا اقدام به خرید این مرکز درمانی نموده، بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما