شناسهٔ خبر: 31278732 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

انهدام خانه‌های تیمی عوامل حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان

صاحب‌خبر -

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام جزئیات عملیات دستگیری و انهدام خانه‌های تیمی عوامل حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان، عامل این عملیات انتحاری را حافظ محمدعلی از پاکستان معرفی کرد.
به گزارش ایسنا، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح دیروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از حادثه ای که رخ داد اقدامات زیادی انجام دادیم و بعد از اینکه قطعات خودروی انتحاری را به برادرانمان در نیروی انتظامی تحویل دادیم، هویت خودرو را مشخص کردند و بعد از شناسایی هویت آن نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عملیات دستگیری و انهدام تیم پشتیبانی کننده و تیمی که خودرو را برای این اقدام آماده کرده بودند، آغاز کردند.
وی افزود: دو روز قبل اولین سرنخی که به دست آورده بودیم که یک خانم بود را دستگیر کردیم و بعد از دستگیری این عامل تروریستی، به افراد دیگر هم رسیدیم.
سردار پاکپور ادامه داد: دو نفر از عناصر تیم تروریستی پاکستانی بودند و عامل انتحاری نیز فردی به نام حافظ محمدعلی از پاکستان بود و یک فرد دیگر از پاکستان نیز حضور داشت. فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ٣ نفر از عوامل تیم تروریستی از منطقه سیستان و بلوچستان بودند، تصریح کرد: دو نفر از آنها دستگیر شده اند و یک نفر هم متواری است که ان‌شاءالله به زودی دستگیر خواهد شد.
وی ادامه داد: این گروهک مهمات و تجهیزات بسیار زیادی آماده کرده بودند و اقداماتی که می‌خواستند انجام دهند، فقط صرفا برای این کار نبوده و قصد داشتند اقدامات تروریستی را در ٢٢ بهمن و سایر مناسبت‌ها انجام دهند. در آن زمان تمهیدات زیادی را برای راهپیمایی ٢٢ بهمن داشتیم و آنها موفق نشدند و حتی در ایام دهه فجر در مرز نیز عناصر تروریست تلاش زیادی کردند که اقداماتی از این قبیل انجام دهند اما نتوانستند.
سردار پاکپور با اشاره به اقدام اخیر تروریست‌ها در منطقه سیستان و بلوچستان، گفت: آنها اقدام خاصی نتوانستند انجام بدهند و این حرکت کوری است که یک ماشین را در جاده ترانزیتی منفجر کنند.
دستگیری یک زن در ارتباط با حادثه تروریستی خاش -زاهدان
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران هم از دستگیری یک زن در ارتباط با حادثه تروریستی خاش - زاهدان خبر داد که به گفته وی با دستگیری او دشمن دستپاچه شده است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در نشستی خبری  در پاسخ به پرسشی درباره احتمال نفوذ اطلاعاتی در جریان حادثه تروریستی جاده خاش-زاهدان اظهار کرد: دشمن همواره به دنبال نفوذ بوده و این اقدام دشمن طبیعی است. در بحث نفوذ آنها هم نفوذ فکری و هم نفوذ امنیتی را دنبال می‌کنند، اینکه نفوذ در حادثه زاهدان دخیل بوده، هنوز معلوم نیست.  در این قضیه یک خانمی دستگیر شد که سرنخ بسیار خوبی بود ‌ با دستگیری او دشمن دستپاچه شده است.
وی گفت: علاوه بر آنکه عامل طراح این حادثه دستگیر شد مقادیر زیادی مواد منفجره که برای عملیات آماده کرده بودند کشف شد اما کسانیکه که در عقب این ماجرا هستند بدانند باید هزینه بسیار زیادتر از آنچه فکر می‌کنند بپردازند.
انتقام شهدایمان را می‌گیریم
جانشین فرمانده کل سپاه هم  اعلام کرد :قطعا انتقام شهدایمان را می‌گیریم.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی جاده خاش زاهدان خاطر نشان کرد: این روز‌ها رایحه شهادت حافظان حریم امنیت  و نوامیس و ملت ایران اسلامی در شهر‌ها و کوچه‌های کشور پیچیده است.
وی افزود: این شهادت و این واقعه بزرگ بعثتی را در قلب‌ها ایجاد کرد، این واقعه دوباره روح شهادت را در پیکره ملت ما جاری کرد. جانشین فرمانده سپاه تاکید کرد: جامعه ما به واسطه شهادت به بقاء عزتمندانه رسیده است. شهادت منبع عظیم تولید قدرت ما است و به ما عزت می‌بخشد و به ما درس می‌دهد که باید برای پیشرفت و پیروزی در راه خدا بایستیم. سردار سلامی با بیان اینکه اگر قدرت  روح این شهدا نبود نمی‌توانستیم در مقابل این امواج دشمنی ایستادگی کنیم، اظهار کرد: بنابراین شهادت نشانه قدرت عظیم نهفته در روح و جان ما است.

اقدام تروریست‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم
وزیر اطلاعات هم تصریح کرد: اقدام جنایت کارانه تروریست‌ها در شهادت مرزبانان سپاه در جاده خاش را بی پاسخ نخواهیم گذاشت.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای جنایت تروریستی در جاده خاش_ زاهدان که در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه این اقدام تروریست‌ها را بی پاسخ نخواهیم گذاشت، گفت: قطعا روی این مساله برنامه ریزی خواهیم کرد؛ این انتظار ملت است. وی افزود: در این زمینه هم افزایی بین دستگاههای موثر در امنیت وجود دارد؛ از لحظه این اتفاق عملیات‌ها و بررسی‌ها از در شورای عالی امنیت ملی آغاز شده است تا پاسخی قاطع بدهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما