شناسهٔ خبر: 31278688 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مُسکن خودروسازان جواب نداد

گروه اقتصادی / «به نظر می‌رسد ثبت نام‌ها تنها برای کاهش قیمت خودرو در بازار است.» این اولین جمله‌ای بود که یکی از فعالان بازار خودرو در توصیف شرایط روز گذشته بازار مطرح کرد. خیلی از کسانی‌که امیدشان به فروش فوری خودروسازان بود تا با قیمت کمتری خودروهای داخلی را خریداری کنند، از ساعت 10 صبح(روز 30 بهمن) چشم از مانیتور کامپیوتر برنداشتند تا فرجی شود.

صاحب‌خبر -
 اما حدود 35 دقیقه بعد از شروع آن هم با قیمت‌های باور نکردنی(قیمت خودروها با حاشیه بازار تنها 5 درصد فاصله داشت)، ظرفیت فروش اکثر خودروها تکمیل شد. هر دو خودروساز با موعد تحویل اسفند ماه (پایان ماه جاری) با سرعت خودروهای خود را فروختند. این در حالی است که خریداران تردیدهایی در تحویل و قیمت‌ها داشتند. تردید اول این بود که خودروسازان معوقات زیادی دارند و آیا در فروش فوری هم بد عهدی خواهند کرد؟ تردید دیگر هم این بود که چه ضمانتی وجود دارد که دوباره خودروسازان قیمت‌هایشان را بالا نبرند چرا که صدایشان هم به جایی نمی‌رسد و در نهایت مردم مجبور می‌شوند برای گرفتن خودرو بهای بیشتری را پرداخت کنند. 
با وجود تمام این ابهامات تقاضا برای خرید خودرو وجود داشت و خیلی از ثبت نام کنندگان برای آنکه ارزش پولشان کمتر نشود مقصد سرمایه‌گذاری خود را «خودرو» انتخاب کردند. تعداد زیادی از کسانی‌که متقاضی خرید خودرو بودند باز هم نوبتشان نرسید چرا که دلالان و واسطه‌ها توانایی بیشتر در خرید خودرو به صورت ثبت‌نامی و اینترنتی دارند! فروش فوری دو شرکت ایران خودرو و سایپا هم نتوانست به داد قیمت‌های بازار خودرو برسد. روز گذشته اکثر خودروهای داخلی افزایش قیمت بین یک تا دو میلیون تومان را تجربه کردند. 

کلمات کلیدی

مُسکن خودروسازان

کاهش قیمت خودرو

بازار خودرو

نظر شما