شناسهٔ خبر: 31278316 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

فناوری فضایی بستر بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی است/ تحقق ارکان و اهداف اقتصاد مقاومتی با فناوری فضایی میسر است/ حمایت و توسعه‌ی کسب‌وکارهای فضاپایه و آزادسازی داده‌های غیرحاکمیتی در دستور کار است

رییس سازمان فضایی ایران، گفت: فناوری فضایی با داشتن رشد اقتصادی بالا در دنیا، بستر بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی است، از طرفی با وجود جوانان خلاق و نوآور در کشور، با استفاده از این فناوری می توان به مدیریت صحیح کشور در حوزه های مختلف کمک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، دکتر مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی ایران، در اینستاگرامش نوشت:

زمانیکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال ۸۹ #اقتصاد_مقاومتی رو مطرح کردند، اجرای آن را تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور دانستند.
ایشان استفاده از همه بخش های دولتی و مردمی، حمایت از #تولید_ملی، #مدیریت_منابع ارزی و مدیریت مصرف را از ارکان اقتصاد مقاومتی ذکر کردند و شرکت های #دانش_بنیان را یکی از بخش های مهم آن دانستند.
#فناوری_فضایی با داشتن رشد اقتصادی بالا در دنیا، بستر بسیار مناسبی برای ایجاد #اشتغال و شکوفایی اقتصادی است، از طرفی با وجود #جوانان_خلاق و نوآور در کشور، با استفاده از این فناوری می توان به مدیریت صحیح کشور در حوزه های مختلف کمک کرد. دانش و تجربه استفاده از این فناوری در کشور وجود دارد و با بهره گرفتن از آن و حتی صادرات این فناوری می توان بازارهای منطقه ای و بین المللی را هدف قرار داد.
فناوری فضایی بستری بسیار مناسب برای تحقق ارکان و اهداف اقتصاد مقاومتی است و #سازمان_فضایی_ایران هم با مدنظر قرار دادن این ارکان برنامه های خود را در جهت تحقق آن هم در حوزه توسعه فناوری و هم در ارائه خدمات کاربردی به جامعه تدوین کرده است که در پست های بعدی، فعالیت ها و برنامه ها را گزارش خواهم داد.
روز اقتصاد مقاومتی و #کارآفرینی را به همه نوآوران و کارآفرینان کشور تبریک می گویم

رییس سازمان فضایی ایران، در پست دیگری نوشت:

پیرو پست قبلی:
استفاده حداکثری از همه بخش های دولتی و خصوصی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی برای شکوفایی کشور هست.
سازمان فضایی برای تحقق این رکن مهم، با افزایش سطح تعاملات و همکاری‌ها با سایر نهادها و سازمان های متولی و بهره بردار از فناوری فضایی، تلاش می کنه تا با معرفی دستاوردها و خدمات این فناوری در کشور، فناوری فضایی رو به عنوان یک ابزار تصمیم ساز و مدیریت منابع مختلف در تمام کشور تثبیت کنه و بهره‌برداری از این فناوری رو در تمام حوزه ها توسعه بده.
تسریع در روند انجام پروژه ها و توسعه زیرساخت های فضایی، اقدام به تسهیل گری و واگذاری به بخش خصوصی و آزادسازی داده های غیرحاکمیتی نیز از اقدامات دیگه برای تحقق این رکن هست. تصویب پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی، تدوین پروانه اپراتور ماهواره سنجش از دور و بهره برداری از ایستگاه های زمینی نمونه عملیاتی در این بخشه که به انجام رسیده.
ایجاد، حمایت و توسعه کسب و کارهای فضاپایه با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برنامه دیگری است که در حال اجرا در سازمان فضایی هست تا با توسعه بخش خصوصی و توانمندسازی اون چرخ اقتصادی این حوزه با سرعت بیشتری به چرخش در بیاد.
در پست های بعدی در بقیه حوزه ها هم گزارش خواهم داد.

انتهای پیام

نظر شما