شناسهٔ خبر: 31278035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۳۰۷ حلقه چاه غیرمجاز در خراسان جنوبی شناسایی شد

در حال حاضر ۳۰۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده است که بعد از تعیین تکلیف در مراجع قضایی نسبت به مسدود سازی آن‌ها اقدام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی کمترین تعداد چاه غیرمجاز را در کشور دارد.

وی افزود : چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده در استان دستی بوده و در نقاط خاصی مانند مناطق دارای آب‌های سطحی حفر شده اند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۲۷ حلقه چاه، پارسال پنج و قبل از آن ۱۰۱ حلقه در استان مسدود شد گفت: اکثر چاه‌های غیرمجاز در عمق کمتر از پنج متر و حداکثر ۱۰ متر هستند.

وی با بیان اینکه متولی تمامی منابع آبی در استان‌ها شرکت سهامی آب منطقه‌ای است عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۸۰۰ منبع آبی در استان وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات، ۲ هزار و ۱۸۹ چشمه و سه هزار و ۴۱۰ حلقه چاه هستند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی این شرکت اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب است که در این زمینه برنامه‌های مختلفی برای اطلاع رسانی در مناطق روستایی و شهری اجرا شده است.

پورجعفر اظهار داشت: از ۲ هزار حلقه چاه برقی در استان تاکنون یکهزار و ۷۲۰ حلقه چاه مجهز به کنتور هوشمند شدند و اکثر شهرستان‌ها از این مهم برخوردار شده اند جز شهرستان طبس که با انعقاد قرارداد به زودی هوشمندسازی چاه‌ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی ۱۲ برنامه در دستور کار قرار دارد گفت: طرح داناب هر سال با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود که در این زمینه دانش آموزان با وضعیت منابع آب استان آشنا می‌شوند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی خرید چاه‌های کم بازده را از دیگر برنامه‌های طرح تعادل بخشی ذکر کرد و گفت: شرکت آب منطقه‌ای برای خرید چاه‌های کم بازده متقاضیان اعلام آمادگی می‌کند.

وی افزود: تاکنون پنج چاه کم بازده از متقاضیان استان خریداری و تعدادی پر شده که تعدادی به نفع سفره‌های آب زیرزمینی تغییر مصرف داده شده است.

انتهای پیام/ک

وجود ۱۱ هزار و ۸۰۰ منبع آبی در استان

نظر شما