شناسهٔ خبر: 31278008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تئوریزه سازی حکومت و انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم

گروه فرهنگی ـ عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه گفت: در گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب اسلامی صادر شد باید حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی تئوریزه شود.

صاحب‌خبر -

تئوریزه سازی انقلاب و حکومت اسلامی در بیانیه گام دومبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد زیبایی نژاد عضو مجموعه فکری حسینیه اندیشه امروز ۳۰ بهمن ماه در نشست فصلی فعالان رسانه‌های انقلابی استان همدان  با موضوع تبیین، تشریح و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، با بیان اینکه ما در گام اول باید با منطق، رسانه را بشناسیم و بدانیم ریشه‌ آن کجاست تا بتوانیم با فقه آنرا تطبیق دهیم، اظهار کرد: بعد از تطبیق و فهمیدن حلال و حرام حال باید بدانیم برای حکومت اسلامی در رسانه چه چیزی باید ساخته شود؛ باید بدانیم بر مبنای اسلام و قرآن، رسانه چه معنایی می‌دهد.

وی افزود: اگر شما می‌خواهید در مقام پاسخگویی بمانید باید قدرت داشته باشید وگرنه منفعل می‌شوید، اسلام دارای قدرت است و شما باید از خود آن بخواهید تا حماسه ایجاد کند.

زیبایی‌نژاد افزود: این روزها آتشی بر دستاوردهای انقلاب می‌بارد که می‌خواهد آن‌ها را از بین ببرد، هر رسانه‌ای باید وظیفه خود را انجام دهد و از این اتفاق جلوگیری کند. 

زیبایی نژاد در خصوص بیانیه مقام معظم رهبری گفت: این بیانیه را باید در سه بخش بررسی کنیم اول، باید بدانیم تحلیل امام راحل در مورد آن چیست، دوم باید وضع مدیریتی قبل، بعد و در حال حاضر انقلاب را بررسی کنیم، سوم باید بدانیم با این حال در آینده باید چه کارهایی انجام دهیم.

وی افزود: در ابتدا باید گفت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی کاری بود که معادلات قرن بیستم را بهم ریخت، آن زمان دو قاعده کلی برای قیام کردن بود اعم از بلوک شرق که در حال نبرد مسلحانه بود و بلوک غرب که مبارزات پارلمانی داشت.حضرت امام بدون تقلید از دیگران و با ایجاد راهی جدید این انقلاب را به وجود آوردند و این بزرگترین دستاورد این انقلاب است.

زیبایی‌نژاد با اشاره به اینکه نخبگان روشن‌فکر از همان سالها به امام می‌گفتند شما اشتباه می‌کنید گفت: با این حال امام اهمیتی ندادند و راه جدید را ایجاد کردند، در مدیریت ایشان باید گفت که ایشان قواعد علمی بلوک غرب و شرق را بهم زده و یک راه جدید و تجربه نشده را برای حاکمیت ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تجربه‌ای در برابر  امام وجود نداشت به جز چند تجربه‌ ناقص در زمان مشروطه، آیت الله شیرازی، مدرس، آیت الله کاشانی و... بیان کرد: روش مدیریت امام نه حوزوی بود نه دانشگاهی، ایشان معتقد بود لوازمات احزاب نظام سرمایه‌داری است،

ایشان مدیریت را به دست مردم دادند و مردمی حکومت را آغاز کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این مدیریت در سه زمینه امور سیاسی، امنیتی و دفاعی خاص بود. امام با نهادسازی در علم  کشاورزی، ارتش، وزارت مسکن، ژاندارمری مدیریت کردند و ساختار همه‌ آنها مردمی بود.

زیبایی نژاد امام راحل در دفاع قواعد کلاسیک خاصی داشتند، در تمام نظام‌های دنیا متغیر اصلی نیروی هوای است و ۷۰ درصد کار را آنها انجام می‌دهند، بعد نیروی زمینی با نیروی دریایی حمله می‌کند.

وی افزود: ما در زمان جنگ هیچ یک را نداشتیم اما امام با نهادهای مردمی جنگ را مدیریت کردند، ما معادلات جدیدی را در جنگ ایجاد کردیم، در ابتدا اثبات شد که ما در معادلات جنگ کلاسیک شکست می‌خوردیم سپس نهاد سپاه را تشکیل دادیم.

وی با اشاره به اینکه در عملیات والفجر ۸ به رزمندگان بی‌سیم داده شد، گفت: در آن عملیلت فرماندهان منطقه را بررسی کردند، برای اینکه صدای پای رزمندگان به گوش نرسد به آنها گفتند پتوهای خود را زمین انداختند تا آنها از روی پتو رد شوند. 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تاکید بر اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی این است که امام در زمان انقلاب اسلامی قواعد و معادلات رایج در امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی را بهم زد و قواعد جدیدی را پایه‌گذاری کرد، بیان کرد: امروز اگر می‌گویند برق و آب را شاه هم تامین می‌کرد باید گفت در استفاده از تمام منابع زیرساخت قوانینی وجود دارد، باید بگوییم معادلات قدرت ما طبق گفته‌های حضرت امام همین کوخ نشینان هستند.

زیبایی نژاد در پایان در خصوص کارهای آینده انقلاب خاطرنشان کرد: این دستاوردها اگر تئوریزه نشود از بین می‌رود، تمام نهادها باید یکی شوند. ادبیات خون بر شمشیر اول جنگ تبدیل به ادبیات ابزار بر ابزار شد، ما نتوانستیم آن قواعد و قوانین امام را تئوریزه بکنیم.  مقام معظم رهبری در این بیانیه خود که درمورد سبک زندگی، معنویت، اقتصاد، علم و... سخن گفته‌اند در حقیقت تئوریزه کردن دستاوردها را بیان می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما