شناسهٔ خبر: 31277505 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

گریفیتس: رهبر انصارالله به تعهداتش درباره توافق سوئد پایبند بود

نماینده سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد که سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله در تعهداتش به توافق الحدیده صادق بوده و به وعده‌هایش در آزادی زندانیان عمل کرده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گریفیتس: رهبر انصارالله به تعهداتش درباره توافق سوئد پایبند بود«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن در نشست امروز شورای امنیت اظهار داشت که «به پیشرفت بزرگی در اجرای توافق سوئد درباره یمن دست یافته‌ایم.»

نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت که سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله در تعهداتش به توافق الحدیده صادق بوده و به وعده‌هایش در آزادی زندانیان عمل کرده است.

وی تاکید کرد که نمایندگان دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله بر سر مرحله اول استقرار مجدد در الحدیده توافق کردند که از امروز یا فردا اجرایی می‌شود.

مارتین گریفیتس توافق استقرار مجدد نیروهای یمنی در الحدیده را مهم خواند و گفت که توافق الحدیده در ورود کمک‌های انسان دوستانه به یمن نقش بسزایی خواهد داشت.

نماینده سازمان ملل در ادامه بر ضرورت تمرکز روی حل سیاسی بحران یمن تاکید و تصریح کرد که «فرصت بزرگی پیش روی ما برای تحقق پیشرفت توافق درباره تعز طی هفته‌های آینده وجود دارد.»

وی گفت که «در چارچوب توافق بین دولت یمن و انصارالله، بر سر آزادی همه زندانیان و اسرا اقدام می‌کنیم.»

سازمان ملل اخیرا اعلام کرده است که طرفین درگیر در یمن، به توافق رسیدند که نیروهای خود را از «الحدیده» خارج کنند، ولی هنوز جدول زمانی برای این کار مشخص نشده است.

هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت دولت مستعفی یمن اواسط آذر ماه گذشته، پس از دو سال توقف مذاکرات، سرانجام گفت‌و‌گوها با هدف رسیدن به صلح را در استکهلم سوئد آغاز کردند و به توافق رسیدند.

در جریان این مذاکرات قرار بود، نیروهای طرفین در هفتم ژانویه گذشته از «الحدیده» خارج شوند تا حمله‌ای به بندرگاه الحدیده صورت نگیرد و زمینه برای ادامه مذاکرات و در نتیجه پایان دادن به جنگ چهار ساله یمن فراهم شود.

دفتر سخنگوی سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «طرفین یمنی در خصوص مرحله نخست استقرار مجدد و متقابل نیروها» به توافق رسیده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما