شناسهٔ خبر: 31277307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مثلث توسعه اقتصادی باید در استان خراسان رضوی شکل بگیرد

R41347/P/S6,1188/CT11

استاندار خراسان رضوی گفت: قرار نیست استاندار جاریه خراسان رضوی باشم و دنبال سبک جدید اداره استان هستم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علیرضا رزم حسینی امشب در دیدار با مدیران رسانه استان خراسان رضوی در استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: الگوی ما در کرمان موفق بود اما به خوبی انعکاس پیدا نکرد؛ امروز مشکلاتی در ساختار اداری کشور داریم و نحوه اداره کشور مشکل دارد.

وی با اشاره به برخی از این مشکلات تصریح کرد: اول اینکه تمرکزگرایی شدید داریم و نمی‌توان با روش قرن نوزدهم کشور را اداره کرد.توسعه به معنای جاده‌سازی نیست بلکه باید سطح رفاه عمومی مردم در همه ابعاد بالا برود و مردم مومن و متمکن باشند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی، هر دولتی که آمده تمرکزگراتر بوده است و بوروکراسی ما امروز بیمار و نحس است و تولید نارضایتی و فساد می‌کند و رسانه‌ها باید در این زمینه مطالبه‌گر باشند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه باید تمرکزگرایی را مورد نقد قرار دهید گفت: اختلافات سیاسی آفت انقلاب اسلامی است. بنده قرار نیست نه اصولگرایی را تقویت کنم و نه اصلاح طلبی را در استان تقویت کنم بلکه مستقل هستم و باید در مسیر انقلاب قدم برداریم.

وی با بیان اینکه قوانین مزاحم نیز مانع دیگری در مسیر توسعه است عنوان کرد: قرار نیست استاندار جاریه خراسان رضوی باشم و دنبال سبک جدید اداره استان هستم و اگر این اتفاق بیفتد خرمشهر فتح شده است وگرنه موفق نبوده‌ام.

رزم حسینی عنوان کرد: باید دنبال کارهای جدیدتر باشیم و این مهم با همکاری محقق می‌شود. مانع دیگر در مسیر توسعه نیز این است که  اختیارات متناسب با مسئولیت‌ها نیست و این نیز یک آفت است.باید تمام ارکان پای کار بیایند و از ظرفیت ائمه جمعه نیز باید استفاده کرد،جهاد اقتصادی بدون مجاهد اقتصادی موفق نیست.

وی با اشاره به اینکه مثلث توسعه اقتصادی باید در استان خراسان رضوی شکل بگیرد و ائمه جمعه هم پای کار آمده‌اند تصریح کرد: باید کشور را با شرکت‌های غیردولتی بسازیم و دولت دیوانسالار فعلی، فقط پشتیبانی کند؛ متاسفانه در حوزه توان‌افزایی مردم کار نکرده‌ایم در حالی که هدف اقتصاد، ایجاد اشتغال پایدار است.

رزم حسینی تصریح کرد: انتخاب مناطق اقتصادی ما براساس مناطق انتخاباتی است؛ اقتصاد مقاومتی هم دولتی نیست بلکه مردمی است و باید توسط کارآفرینان و شرکت‌ها جلو برود.

انتهای پیام/

نظر شما