شناسهٔ خبر: 31276719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

وزیر نیرو: انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر مسائل را حل نمی‌کند

وزیر نیرو در مراسم معارفه رئیس سازمان و برق خوزستان گفت: اعتقاد دارم انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر مسائل را حل نمی‌کند بلکه مسائل متعددی وجود دارد که باید در پیوستگی هم باشد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: رضا اردکانیان عصر امروز در  مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: از مجموع حدود ۵۱ میلیارد متر مکعب حجم مخازن سد‌های ساخته شده در کشور حدود ۲۲ میلیارد مترمکعب متعلق به استان خوزستان است.

وی همچنین با اشاره به سایر ظرفیت‌های خوزستان افزود: از حدود ۷ هزار و ۷۰ مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور (۶۰ درصد) و از مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع حاصل از فروش آب طبق قانون شرکت مدیریت منابع ایران، نزدیک به ۳۷ درصد مربوط به خوزستان است.

وزیر نیرو گفت: ۴۰ درصد املاک و دارایی صنعت آب و برق کشور در خوزستان بوده که این یک سرمایه عظیم است.

اردکانیان با اشاره به منابع نیروی انسانی وزارت نیرو گفت: مطابق بررسی‌ها وضعیت نیروی انسانی صنعت آب و برق کشور در دنیا بی نظیر بوده و منابع انسانی کارآمد صنعت آب و برق یکی از مزیت‌های نسبی این وزارتخانه است.

وی با اشاره به وضعیت سازمان آب و برق خوزستان اظهار داشت: سازمان آب و برق خوزستان به عنوان یک منبع عظیم انسانی می‌تواند نقش مهمی در آموزش و مدیریت آب و برق کشور داشته باشد.

وزیر نیرو گفت: این وضعیت سبب شده که از این سازمان انتظار داشته باشیم علاوه بر خوزستان، در مناطق دیگر نیز موثر باشد زیر این سازمان یک ظرفیت برای کشور است.

وی با اشاره به مساله چرخش مدیریت و شایسته‌گزینی در مجموعه وزارت نیرو گفت: در کشور ظرفیت مدیریتی مناسبی داریم و مطابق شیوه مدیریتی در وزارتخانه، بنا نداریم در یک مدیریت بیش از دو دوره از فرد استفاده کنیم.

اردکانیان با اشاره به تنوع قومی، در خوزستان بیان کرد: ارتقای سطح مفاهمه با همه گروه‌ها، مردم و نمایندگان نه تنها نیازمند مدیریت علمی بلکه نیازمند چاره جویی‌هایی لازم برای ارتباط سازمان و مردم و داشتن مدیریت پاسخگو است.

وی با اشاره به تشکیل یک کارگروه در ذیل شورای آب برای حل مسائل کمی و کیفی کارون، عنوان کرد: این کارگروه مربوط به انتقال آب کارون نیست و بنده اعتقاد دارم انتقال آب از یک نقطه به نقطه دیگر مسائل را حل نمی‌کند بلکه مسائل متعددی وجود دارد که باید در پیوستگی هم باشد.

وزیر نیرو با قدردانی از زحمات شمسایی رئیس سابق سازمان آب و برق خوزستان، اظهار داشت: امیدوارم با حمایت‌های مسئولان رئیس جدید سازمان بتواند در برنامه‌های خود موفق شود.

نظر شما