شناسهٔ خبر: 31276681 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاثیر آموزه های قرآنی در قاب هنر بیشتر می شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: اگر آموزه های دینی و قرآنی در قاب هنر و به صورت هنرمندانه ارائه شود، ارزشمندتر و موثرتر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ حسین فرخنده روز سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره آواها و نغمات دینی اظهار داشت: وقتی این آموزه ها با آوا و هنر خوشی عرضه شود، توجه و تمرکز بیشتر دیگران را به دنبال دارد و ثمرات مثبتی بر جامعه می گذارد.
وی با تاکید بر اتصال استعدادهای هنری مدارس به مراکز تخصصی ، افزود: نظام ما بر مبنای اسلام و قرآن است که زیبایی را دوست دارد و بنابراین هنر و زیبایی در کشور ما به خوبی متجلی است.
فرخنده، با اعلام آمادگی برای مشارکت در اجرای بخش هنری برنامه های هفته قرآن و عترت آموزش و پرورش، گفت: با شناسایی استعدادهای برتر هنری دانش آموزان، می توان برای آینده آنها برنامه ریزی بهتری کرد.
وی اظهار داشت: هرچه این استعدادها در سنین پایین تر شناسایی شود، آینده و افق روشن تری را برای آینده می توان متصور شد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز از قرآن، عترت و نماز به عنوان سه منشور تربیتی این نهاد یاد کرد و گفت: تمامی فعالیت های آموزش و پرورش بر این سه پایه اساسی استوار شده است.
علی شورزاده افزود: محور فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش بر اساس حفظ جزء ۳۰ قرآن است که در آن ۴۰ هزار دانش آموز در سامانه حفظ ثبت نام کرده اند.
وی اظهار داشت: در این جشنواره ۶۷۷ نفررشته در قالب ۶۲ گروه شرکت کردند که در پایان بعد از داوری آثار ۲۵ گروه حائز رتبه برگزیده شدند.
در پایان این جشنواره از ۲۵ گروه برتر با حضور مسئولان تجلیل شد.
آیین اختتامیه این جشنواره که از سری جشنواره های هفته قرآن و عترت است با حضور مسئولان در محل کانون ریحانه بجنورد برگزار شد.
ط/5132

نظر شما