شناسهٔ خبر: 31276633 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

قاچاق دام تاثیر چندانی بر گرانی گوشت ندارد

به گزارش ایرنا، سردار علی مؤیدی روز سه شنبه در روستای صاحب الزمان (عج) خرم آباد درجمع خبرنگاران افزود: سهم قاچاق دام در گرانی گوشت شاید به درصد هم نرسد، دلیل

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سردار علی مؤیدی روز سه شنبه در روستای صاحب الزمان (عج) خرم آباد درجمع خبرنگاران افزود: سهم قاچاق دام در گرانی گوشت شاید به درصد هم نرسد، دلیل گرانی گوشت باید از مسئولان و متولیان امر پرسیده شود.
وی بیان کرد: اینکه بخش کوچکی از دام از کشور خارج می‌شود را منکر نیستیم ولی تأثیری بر گرانی گوشت ندارد.
سردار مویدی اظهار داشت:اکنون قاچاق دام درسطح کشور وجود دارد اما خیلی قابل‌ توجه نیست و درحد تأثیر گذار بر گرانی گوشت نمی باشد.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور عنوان کرد: مؤلفه‌های متعددی در ایجاد گرانی گوشت وجود دارد که به آن مؤلفه‌ها در جای خودش باید بپردازیم.
وی افزود: با این مؤلفه کاملا برخورد شده و ضوابط خوبی تعریف‌ شده، دستورات خوبی رئیس‌ جمهور داده همچنین دستگاه‌های متولی و مسئولان مبارزه کننده به جد برخورد می‌کنند و نسبت به گذشته شیب قاچاق دام خیلی کم شده است.
وی با اشاره به اینکه دام‌های کشف‌ شده از طریق تعزیرات حکومتی در اختیار وزارت جهاد قرار می‌گیرند بیان کرد: نسبت به گذشته 20 تا 25 درصد افزایش کشف قاچاق در این زمینه داریم.
سردار مویدی ادامه داد: در این راستا لرستان جز استان‌هایی است که از نظر قاچاق دام مورد هدف قاچاقچیان است و به لحاظ نزدیکی به مرز غربی ایجاب می‌کند که دست‌اندرکاران هوشیاری و مراقبت بیشتری در این راستا داشته باشند.
مؤیدی یاد آور شد: لرستان به لحاظ عشایری بودن و دامپروری مورد هدف قاچاقچیان است و محموله‌هایی نیز کشف‌شده ولی اتفاقات خوبی رخ‌ داده و شاید استان لرستان جز استان‌هایی بود که خیلی زود به این موضوع توجه کرد و اقدامات قابل‌توجهی در مهار قاچاق داشته است.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:چون استان لرستان دام‌روری است، مردم و مسئولان باید مراقب باشند که قاچاقچیان و شبکه ها سرمایه مردم را به این راحتی از استان خارج نکنند، لرستان در کشف قاچاق و مقابله جز 2 یا 3 استان برتر کشور است.
7274/6060
انتهای پیام

نظر شما