شناسهٔ خبر: 31276395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع):

علم و دانش از مولفه های قدرت ایران است

شهرری-ایرنا- فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: علم و دانش از مولفه های قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که سبب پیشرفت کشور و جبران عقب ماندگی ها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار حسن حسن زاده شامگاه سه شنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای علمی 40 ساله انقلاب اسلامی با عنوان «چهلچراغ» که در دانشگاه یادگار امام (ره) شهرری برگزار شد، اظهار داشت: علم و پژوهش دو مقوله مهم و مورد توجه در دوران پس از انقلاب به شمار می رود.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به موضوع علم و دانش اهمیت بسیاری می دهند، در حالیکه نظام پادشاهی توجه و علاقه ای به حوزه پیشرفت و توسعه علمی نداشت.
سردار حسن زاده با اشاره به بخشی از سخنان رهبری مبنی بر اینکه تا آخرین نفس از جامعه نخبگان حمایت می کنم، گفت: با حمایت های رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی، امروز شاهد پیشرفت های چشمگیر و ارزشمندی در حوزه های مختلف هستیم.
وی بیان کرد: در طول چهل سال از عمر انقلاب با توجه به مشکلات اقتصادی، تحریم ها، تهدیدها و تورم به دستاوردهای مهمی در عرصه جهانی دست یافته ایم.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با بیان اینکه اهمیت و ارزش علم و دانش بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: امروزه همه نظام ها و کشورها برای تحقق اهداف و خواسته هایشان به مولفه قدرت نیاز دارند.
وی گفت: جریان فکری انقلابی در ایران موجب نگرانی دنیای غرب، استکبار و نظام سلطه شده چرا که این جریان اولویت های خود را شناخته و به اهداف خود دست یافته است.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: کشور ایران امروزه به الگویی فراگیر در عرصه جهانی تبدیل شده که این موضوع موجب افزایش عصبانیت و خشم رژیم صهیونیستی و غرب شده است.
وی با اشاره به اینکه توجه به جوانان در عرصه های علمی و دانش یک ضرورت به شمار می رود، گفت: با بهره گیری از تجربیات گذشته باید گام های موثری در حوزه علم و دانش برداشت.
آیین اختتامیه نمایشگاه چهلچراغ شامگاه سه شنبه با حضور سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع)، رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن و جمعی از اساتید دانشگاه یادگار امام (ره) شهرری برگزارشد.
6003/1970

نظر شما