شناسهٔ خبر: 31276367 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آغاز هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

استقلال - پارس جنوبی جم؛ نیاز مبرم آبی‌پوشان به پیروزی

هفته نوزدهم لیگ برتر با مسابقه دو تیم استقلال تهران و پارس جنوبی جم آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -




هفته نوزدهم لیگ برتر با یک مسابقه حساس و جذاب امروز از ساعت 18/30 در تهران آغاز می‌شود. استقلال که بعد از ۴ برد متوالی در تبریز از تراکتورسازی شکست خورد درگیر حواشی عجیبی شد. بازیکنان بزرگ‌تر استقلال علیه مدیران باشگاه مصاحبه کردند. وینفرد شفر سرمربی تیم فاش کرد که از داخل باشگاه به دنبال برکناری‌اش بودند. در نهایت با یک حکم مدیریتی هم بازیکنان ممنوع‌المصاحبه شدند و هم معاونان باشگاه از فعالیت در فضای مجازی منع! تا شاید آرامش به باشگاه برگردد.
البته مشکلات مالی و کمبود امکانات بعید است به این سرعت حل شود زیرا نه تنها استقلال که تمامی تیم‌های لیگ برتر و بخش‌های مختلف جامعه درگیر مشکلات اقتصادی هستند.
استقلال با این حال برای اینکه همچنان خودش رادر جمع ۵ تیم بالای جدول حفظ کند باید مقابل پارس جنوبی به پیروزی برسد ضمن اینکه آبی‌پوشان یک بازی کمتر از رقبا دارند. البته پارس جنوبی هم حریف دسته و پا بسته‌ای نیست. شاگردان تارتار تیمی جنگنده و دونده هستند که به راحتی به هر تیمی امتیاز نمی‌دهند. پارس جنوبی هفته گذشته ۳ بر یک تیم نساجی را شکست داد تا با روحیه‌ای مناسب قدم به این مسابقه بگذارد.
استقلال با منشا و ایسما خط حمله‌ای خطرناک خواهد داشت البته پارس جنوبی هم در دفاع عملکر خوبی دارد. پارس جنوبی اگر برنده شود می‌تواند یک پله صعود کند و به رده ششم برسد. هرچند این صعود ممکن است موقت باشد. به هر حال اگر استقلال در این بازی پیروز شود از یک مرحله حساس عبور کرده و از بحران فاصله می‌گیرد اما از دست دادن امتیاز در این مسابقه خانگی برای آبی‌پوشان می‌تواند گران شود. این مسابقه اگرچه برای شاگردان تارتار مهم است اما برای آبی‌پوشان مهم‌تر است.
شفر: باید پاس‌های بلند حریف را قطع کنیم
وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پارس جنوبی جم در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: صحبت‌هایم را در مورد اتفاق چند روز گذشته در ایران آغاز می‌کنم که در یکی از مناطق بمب‌گذاری شد و چند نفر شهید شدند. به همین خاطر تسلیت خودم را اعلام می‌کنم. حریف ما (پارس جنوبی) تیم قدرتمندی است و باید پاس‌های بلند آنها را قطع کنیم. ما نتیجه بازی رفت مقابل پارس جنوبی را واگذار کردیم و باید مراقب حریف‌مان بوده و موقعیت‌سازی کنیم. وی در ادامه افزود: در بازی قبل تنها یک‌اشتباه کردیم که روی ضدحمله گل خوردیم. باید بازی را در میانه میدان کنترل و سخت تلاش کنیم. ما باید کارهایی را که در تمرینات انجام می‌دهیم، در زمین اجرا کنیم. امیدوارم فردا (امروز) هواداران زیادی به ورزشگاه بیایند، چرا که به حمایت آنها نیاز داریم. از هواداران که یار دوازدهم ما هستند می‌خواهیم در ورزشگاه حضور یابند تا قدرت تیم‌مان بیشتر شده و ما را قوی کنند.
سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره حضور بازیکنان جدید به این تیم گفت: بازیکنان جدید دیر به اردوی ما اضافه شدند. ایسما نیاز به تمرینات بیشتری دارد تا به لحاظ بدنی آماده شود. پاتوسی و ایسما به همراه منشا کیفیت خوبی دارند. زمانی که لیگ تعطیل بود عملکرد آنها را در سایت instat که محلی برای ارزیابی بازیکنان است، بررسی کردیم. ایسما مدتی بازی نمی‌کرد و در تعطیلات به سر می‌برد. پاتوسی اما در شرایط بازی بود. البته لیگ ایران محکم‌تر از آفریقای جنوبی است و او کار سخت‌تری دارد. در کل بازیکنان جدید در تمرینات خوب هستند. ایسما مقابل پیکان گل زد، اما هنوز برای 90 دقیقه بازی کردن آماده نیست. شاید 40 یا 30 دقیقه بتواند بازی کند. منشا شرایط بهتری دارد، اما هر بازیکنی آماده ‌باشد به میدان می‌رود.
تارتار: برای شکست استقلال به میدان می‌رویم
سرمربی پارس جنوبی جم می‌گوید تیمش در هفته منتهی به دیدار با استقلال، شرایط خوبی را سپری کرده است.مهدی تارتار در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال اظهار کرد: بازی با استقلال در ورزشگاه آزادی خیلی سخت است. استقلال در بازی قبل شکست خورده و در چنین شرایطی آنها دنبال بردن تیم ما هستند تا به جمع مدعیان قهرمانی بازگردند اما ما هفته خوبی را سپری کرده‌ایم. سرمربی پارس جنوبی جم ادامه داد: از نظر روحی و اعتماد به نفس شرایط خوبی داریم. برای سه امتیاز بازی می‌کنیم. با احترام به تیم خوب و بزرگ استقلال و هوادارانش برای بردن این تیم به میدان می‌رویم. در آماری که از تیم ما به جا مانده، شش تساوی وجود دارد که نشان می‌دهد تیم ما همیشه برای بردن بازی را شروع کرده و هر وقت ‌اشتباه کردیم، شکست خوردیم. یک بازی زیبا را از جانب هر دو تیم تماشا خواهیم کرد.وی درباره محرومیت و مصدومیت بازیکنانش گفت: به توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازمان لیگ، ما در هشت روز سه بازی انجام می‌دهیم. ما بازی عقب افتاده نداریم. اگر استقلال بازی عقب افتاده دارد، آنها پنج روز استراحت می‌کنند ولی تیم ما چهار روز زمان استراحت دارد. مطمئن باشید که بازیکن آسیب‌دیده داریم که اگر یکی، دو روز بازی ما جابه‌جا می‌شد احتمالا به این بازی می‌رسیدند. تارتار تاکید کرد: واقعا این بی‌عدالتی تا چه زمانی باید در فوتبال ما باشد؟ باید این تبعیض‌ها از بین برود. نمی‌شود همیشه برنامه‌های طوری برنامه‌ریزی شود که تیم‌های بزرگ سود ببرند. این ظلمی به سایر تیم‌هاست. برنامه کامل مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر به این شرح است:
چهارشنبه اول اسفند ۹۷
* استقلال تهران.................پارس جنوبی جم(ساعت ۱۸:۳۰)
جمعه ۳ اسفند ۹۷
* پدیده مشهد...................... سپیدرود رشت (ساعت ۱۵:۳۰)
*نساجی‌مازندرا‌ن.....................فولاد خوزستان(ساعت ۱۵:۳۰)
*ماشین سازی تبریز.....................پیکان تهران(ساعت ۱۵:۳۰)
*استقلال خوزستان.................صنعت نفت آبادان(ساعت ۱۶)
شنبه ۴ اسفند ۹۷
* نفت مسجدسلیمان........ پرسپولیس تهران(ساعت ۱۸:۳۰)
یکشنبه ۵ اسفند ۹۷
* سایپا تهران .......................... تراکتورسازی تبریز(ساعت ۱۶)
نامعلوم
*سپاهان.....ذوب‌آهن اصفهان(ورزشگاه نقش جهان اصفهان)
- با توجه به حضور تیم ذوب آهن در مسابقات مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا زمان این مسابقه متعاقبا اعلام می‌گردد.

نظر شما