شناسهٔ خبر: 31276351 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کاربران خبرآنلاین نظر دادند

تا مردم گران می‌خرند، خودروسازان گران می‌فروشند

" نخرید"، این فحوای کلام اغلب کسانی بود که به سئوال خبرانلاین درباره تاثیر پیش فروش خودرو بر بازار پاسخ داده بودند .

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرآنلاین، در حالی که قیمت خودرو افزایشی عجیب و خارج از تصور را در هفته جاری تجربه کرده است، خودروسازان با هدف تعادل بخشی به بازار نسبت به فروش فوری خودرو به منظور تحویل سی روزه اقدام کردند  

 کاربران خبرآنلاین اما در پاسخ به این سئوال که پیش‌فروش تحویل فوری خودروسازان چه اثری بر بازار خودرو می‌گذارد؟ تاکید کرده‌اند تا زمانی که مردم خریدار خودروهای گران قیمت هستند،خودروسازان نیز خودروهایشان را با قیمت‌هایی حتی بالاتر از قیمت فعلی به فروش می‌رسانند.

 علی یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص گفته است: اگر مردم نخرند شما نمی‌توانید پرایدی که پنج میلیون هم ارزش نداره چهل هفت میلیون به مردم بفروشید.

 کاربر دیگری گفته است:هیچ تاثیری نداره ایران خودرو به خصوص ایران خودرو اومده فکر کرده حالا که مردم اینطور مشتاق هستند که ماشین گرون بخرن چرا بیفته دسته دلال‌ها خودش بفروشه. فکر کن خودروها را قائم کرده واسه قشر مستضعف و بدبخت از این ور با قیمت نجومی نبض بازار را به دست گرفته و دلال‌ها و مردم کم فکر میرن میخرن البته کم فکرهای ثروتمند.

پیش فروش خودرو

مخاطب دیگری نیز تاکید کرده است: آخه من نمیدونم این ماشین‌ها بنجل ارزش پیش خرید یا اصلا خریدن داره که مردم براش سر و دست بشکنند. کافیه که شش ماه دندون رو جگر بذارند و نخرند بعدأ خواهید دید که خودشون به التماس می‌افتند و سعی می‌کنند که کیفیت را هم بالا ببرند. تا وقتی مردم برای پیش خرید اینطوری هجوم ببرند همین ادامه خواهد داشت متأسفانه.

برخی دیگر از کاربران نیز تاکید کرده‌اند که شیوه پیش‌فروش کنونی نمی‌تواند تاثیری بر روند فعلی بازار داشته باشد . میثم در این خصوص گفته است: فروش فوری باید مستمر و همیشگی باشه تا تاثیر بذاره روی جو روانی بازار و با زمانبندی باید قیمت فروش در چند مرحله کاهش پیدا کنه تا روی قیمت بازار تاثیر داشته باشه.

سعید نیز تاکید دارد: این روش فروش خیانت به ملت هست، اگه دولت راست میگه جلوی واردات ماشین را باز کنه، آن وقت میبینه که هیچ کسی این ماشین های اشغال را نمیخره.

محمد نیز معتقد است : این اقدام هیچ تأثیری بر قیمت‌ها نخواهد داشت.هدف فقط جذب سرمایه است .

فتاح از کاربران خبرآنلاین نیز در پاسخ به این سئوال گفته است: هیچ تاثیر ندارد فقط خودرسازها با دست در دست دلالان زمینه عادی سازی افزایش قیمت را فراهم میکنه تا دوباره دلالان افزایش بدن بالاخره سودشون این هست نیازه شورا قیمت بزاره چون دلال در واقع خود خودروسازه.اگر هدف آن بود خودرو با قیمت اول بهمن فروش فوری می‌زد نه به قیمت ۵ درصد هفته آخر بهمن در واقع اگه دلش به حال ملت می‌سوخت ماشین افرادی که چندماه از زمان تحویل خودرو گذشته تحویل می‌دادند.

۲۲۳۲۲۳

نظر شما