شناسهٔ خبر: 31276328 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

برکات حضور بسیجیان در اقتصاد

بسیج مهندسین: 18 میلیون دلار صادرات داشتیم

رئیس ‌سازمان بسیج مهندسین کشور با بیان اینکه این سازمان به معرفی ظرفیت‌های کشور به تجار می‌پردازد، اعلام کرد از همین روش 18 میلیون دلار صادرات داشتیم.

صاحب‌خبر -



گروه اقتصادی-

به گزارش خبرنگار کیهان، علی اصغر شهبازی در نشست خبری خود درخصوص معرفی دومین جشنواره سرآمدان صنعت اظهار داشت: هدف ما ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در عرصه صنعت کشور است، در حال حاضر از کارهای جهادی در حوزه صنعت فاصله گرفتیم، به همین دلیل برای ترویج الگوهای موفق در صنعت کشور تحولی باید اتفاق بیفتد.
وی افزود: 280 طرح نمایشگاهی از بین 2000 طرح دریافتی در جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود، همچنین 53 طرح در بخش دانش‌آموزی دریافت کردیم که 20 طرح آن در نمایشگاه حضور دارد.
رئیس‌سازمان بسیج مهندسین ادامه داد: هم‌اکنون 1500 تا 2100 کمباین برنج وارد کشور می‌شود اما بسیج مهندسین توانسته آن را مهندسی معکوس کرده و اگر دولت حمایت کند می‌توانیم نمونه داخلی آن را 50 میلیون تومان ارزان‌تر تولید کرده و صنعت قطعه سازی را هم رونق دهیم.
شهبازی با اشاره به استفاده از ظرفیت GBG (معرفی ظرفیت‌های کشور به تجار که در نهایت به قراردادها منجر می‌شود) بیان کرد: 18 میلیون صادرات در این بخش داشتیم و 20 کشور را هم برای ادامه کار هدف قرار دادیم که علاوه‌بر کشورهای همسایه شامل کشورهایی مانند ایتالیا، آلمان و روسیه هم می‌شود.
وی با تاکید بر سه طرح اعتلای بسیج مهندسین گفت: طرح اول، شبکه‌های اجتماعی تعاملی – تخصصی با رویکرد دانایی است، مثلا هوافضای ناسا چنین شبکه‌ای دارد، ما هم فکر کردیم خیلی از مشکلات داخلی با تکیه بر توان داخلی قابل حل است.
به گفته رئیس‌سازمان بسیج مهندسین، 6000 گروه کالایی وارد کشور می‌شود و ما فکر می‌کنیم با این روش می‌توانیم با استفاده از ظرفیت داخلی از واردات بی‌رویه جلوگیری کنیم.
شهبازی اضافه کرد: طرح دوم، صنعت یار نام دارد و با توجه به اینکه صنایع کوچک و متوسط کشور با ظرفیت زیر 20 درصد کار می‌کند، در این طرح ما در قالب 125 گروه جهادی می‌خواهیم این صنایع را عارضه‌یابی کنیم. بر همین اساس، از 31 هزار و 500 واحد کوچک مشکل دار، نیمی از آن را در سال بعد عارضه‌یابی خواهیم کرد.
وی سومین طرح این سازمان را هم جهاد روستایی اعلام کرد و گفت: می‌خواهیم از پنج تا 100 کیلو وات برق در سطح خانه و مزرعه از طریق نیروهای خورشیدی تولید کنیم و 15 هزار نیروگاه خورشیدی را در همین زمینه در سال 98 توسعه خواهیم داد.
رئیس ‌سازمان بسیج مهندسین با اشاره به اینکه چین روی دریاها سازه ایجاد می‌کند تا از سلول‌های خورشیدی برق تولید کند، بیان کرد: ما به دنبال دانش فنی تولید سلول‌های خورشیدی هستیم و طبق برنامه‌ریزی می‌خواهیم تا دو سال آینده به این دانش دست پیدا کنیم.

نظر شما