شناسهٔ خبر: 31276093 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 بانوان ايران شانس صعود به المپيک را از دست مي دهند؟

تيم ملي فوتبال بانوان ايران که مرحله نخست مقدماتي المپيک 2020 توکيو را با موفقيت پشت سر گذاشته است در مرحله دوم اين بازي ها بر اساس برنامه ريزي کنفدراسيون فوتبال آسيا بايد در فلسطين به مصاف حريفان برود.

ايران در گروه C بازي ها با تيم هاي چين تايپه، فلسطين و فيليپين همگروه است و فلسطين ميزبان اين دوره از بازي ها است. اين قرعه کشي در حالي صورت گرفته که ايراني ها بر اساس قوانين داخلي حق سفر به سرزمين اشغالي را ندارند. بر همين اساس فدراسيون فوتبال در نامه رسمي به کنفدراسيون فوتبال آسيا خواستار تغيير گروه بازي هاي ايران شده است.

يک منبع موثق در فدراسيون فوتبال در اين باره به ورزش سه گفت: « در نامه اي که براي کنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال کرديم، تقاضا کرديم گروه ايران تغيير کند تا تيم ملي فوتبال بانوان در جدول بازي ها باقي بماند و شانس حضور در بازي هاي المپيک را از دست ندهد. البته برخي از رسانه ها به اين نکته اشاره کرده اند که فدراسيون فوتبال درخواست داده ميزبان بازي ها تغيير کند که اين موضوع صحت ندارد. ميزبان بازي هاي گروه C مشخص شده است و در اين مسير برنامه ريزي داشته است و ما نمي توانيم درخواست تغيير ميزباني داشته باشيم.»

مسابقات جام جهاني تيراندازي معلولان

نشان طلا بر گردن ساره جوانمردي

در چهارمين روز از مسابقات جام جهاني تيراندازي معلولان که در العين امارات در حال برگزاري است، ساره جوانمردي تيرانداز کشورمان با ثبت رکورد 6/232 در مرحله فينال، در ماده P2 قهرمان شد.

پيش از اين، جوانمردي در مرحله مقدماتي با ثبت رکورد 577 موفق به رکوردشکني شد و در جايگاه نخست مرحله مقدماتي ايستاد.

همچنين سميرا ارم ديگر نماينده کشورمان با رکورد 546 دوازدهم شد و زيور فدايي نيز با رکورد 541 در جايگاه چهاردهم قرار گرفت.

تيم ملي تيراندازي معلولان تاکنون موفق به کسب 1 طلا و 1 برنز شده است و در ادامه اين مسابقات، پنج شنبه 2 اسفند ماه، مهدي برنايي و زهرا غلامزاده در ماده R4 تفنگ مختلط بادي 10 مترايستاده، کلاس SH2 به مصاف حريفان خود خواهند رفت.

پاداش عجيب ساحلي بازان

10 ميليون تومان!

تيم ملي فوتبال ساحلي ايران هم اکنون در رنکينگ آسيا در رتبه نخست قرار دارد و در جهان هم تيم دوم به شمار مي رود.

ميزان پاداشي که براي عناوين جهاني براي بازيکنان تيم ملي فوتسال ساحلي از سوي فدراسيون فوتبال در نظر گرفته شده است 45 ميليون تومان است که از اين جمع 10 ميليون تومان به ساحلي بازان پرداخت شده است!

تيم ملي فوتبال ساحلي ايران در جام جهاني فوتبال ساحلي در سال 2017 به عنوان سومي دست پيدا کرد و در جام بين قاره اي سال 2018 بر سکوي قهرماني ايستاد و با اين عملکرد درخشان، اين مقدار پاداش، عجيب و غير قابل توجيه است.

سکوت عجيب مجيدي در مورد اتفاقات استقلال

تيم استقلال در شرايطي امروز به مصاف پارس جنوبي جم مي‌رود که در روز‌هاي اخير با حاشيه هاي زيادي روبرو شده است. بازيکنان انتقاد‌هاي زيادي را مطرح کرده و به عدم پرداخت نشدن مطالبات و نداشتن زمين براي برگزاري تمرين، اعتراض زيادي کرده‌اند.

بايد به برخي اختلافات دروني در باشگاه استقلال هم اشاره کرد که فضاي اين تيم را ملتهب کرده است. در اين بين، فرهاد مجيدي مربي، استقلال سکوت کرده و هيچ واکنشي نشان نداده است. مجيدي که قطعا محبوب‌ترين استقلالي است، نه تنها سکوت کرده، بلکه حتي در صحفه شخصي‌اش هم با هواداران صحبت نکرده است. بايد ديد سکوت مجيدي تا چه زماني ادامه‌دار خواهد بود.

غيبت دو هفته‌اي کريمي

باز هم مصدوميت

علي کريمي هافبک تيم استقلال در جريان تمرين روز دوشنبه اين تيم از ناحيه مچ پا آسيب ديد و اين آسيب ديدگي به شکلي بود که اطرافيان اين بازيکن وي را به رختکن منتقل کرده و سپس او را راهي کلينيک کردند.

اين بازيکن قبل از ديدار با تراکتورسازي به دليل مصدوميت از ناحيه مچ مدتي از ميادين دور بود و در ديدار با پيکان هم بازي نکرد اما باز هم دچار بدشانسي شد. با اين حساب کريمي حداقل 2 هفته از ميادين فوتبال دور خواهد بود و نمي‌تواند آبي پوشان را در ديدار با پارس جنوبي همراهي کند.

نظر شما