شناسهٔ خبر: 31276042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

رييس اتاق بازرگاني اصفهان:

برگزاري 21 برنامه «در مسير موفقيت»براي جوانان

صاحب‌خبر -

 اصفهان –راعي

به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، سيدعبدالوهاب سهل آبادي در آغاز يك نشست مطبوعاتي، ياد و خاطره شهداي لشکر 14 امام حسين (ع) که در حمله تروريستي سيستان و بلوچستان به درجه رفيع شهادت نايل شدند را گرامي داشت و اين اقدام مذبوحانه را نشان دهنده خشم استكبار جهاني از نمايش اقتدار مردم در راهپيمايي 22 بهمن دانست.

رييس اتاق بازرگاني اصفهان در پاسخ به پرسش هاي خبرنگاران درباره علت عدم حضور نمايندگان اصفهان در جمع اداره کنندگان اتاق بازرگاني ايران گفت: اتاق اصفهان به عنوان يکي از تاثيرگذاران جدي عرصه اقتصاد و صنعت ايران، از جايگاه ممتازي در بين اتاق‌هاي بازرگاني کشور برخوردار است. اين در حالي است که سياست اتاق بازرگاني اصفهان در دوره اي که گذشت با توجه به شرايط، بر اين اساس بود که در انتخابات هيات رييسه اتاق بازرگاني ايران کانديدايي نداشته باشد.اما اميدواريم در دوره آينده انتخابات اتاق ايران پررنگ تر حاضر شويم.

سيد عبدالوهاب سهل آبادي با اشاره به فعاليت چهار ساله دور هشتم اين اتاق گفت: بسياري از مشکلات بخش خصوصي را به جد پيگيري و در محافل ملي مسائل را دنبال مي کنيم.

30 درصد از اعضاي کميسيون‎ها متشکل از جوانان و بانوان باشد

سهل آبادي با اشاره به فعاليت هاي اتاق اصفهان در حوزه جوانگرايي، گفت: در اين دوره 21 برنامه "در مسير موفقيت"براي جوانان در اين اتاق برگزار شد و به حدي موفق بوده که در نوبت آخر آن سالن هيچ جايي نداشت.

سهل آبادي تصريح کرد: در اتاق اصفهان مصوب شده 30 درصد از اعضاي کميسيون‎ها متشکل از جوانان و بانوان باشد.

به گفته وي در قانونمند شدن توليدات و جلوگيري از واردات کالاهايي که داراي توليد داخل است پيگيري‎هاي اتاق اصفهان نتيجه بخش بوده است.

مصطفي رناسي نايب رييس اتاق بازرگاني اصفهان نيز در اين نشست گفت: اگر خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات را آزاد بگذارند، نواقص كشور اصلاح مي شود. اگر اين اتفاق رخ دهد، ما ديگر نه سازمان بازرسي مي خواهيم، نه سازمان نظارتي، نه فساد و تخلفي وجود خواهد داشت.

رناسي ادامه داد: در دوره هشتم ابتکاري که به خرج داده شد، در اتاق کميسيون سياست گذاري ايجاد شد که اعضاي آن را اعضاي کميسيون‎ها و چند مشاور تشکيل مي‎دهند.وظيفه اين کمسيون آن است که بين کمسيون‎هاي ديگر هماهنگي ايجاد کند تا کارها در يک راستا انجام شده و کارهاي موازي صورت نگيرد. اين کميسيون در اولين قدم ساختار اتاق را مشخص کرد. اتاق از دو بخش تشکيل شده؛ بخش اول ستاد، سياست گذاري يا اتاق فکر يا کارمنداني که حقوقي دريافت نمي کنند که هيات نمايندگان ناميده مي شوند و بخش دوم از دبير کل شروع شده تا تمام کارمندان حقوق بگير که وظيفه اجرايي دارند را شامل مي شوند.

سند راهبردي اتاق براي اولين بار تنظيم شد که بيش از 700 نفر از اعضاي کميسيون ها در آن مشارکت داشتند و در دوره هاي بعدي اجرا مي گردد.

بررسي وضعيت شهرک طلا در کميسيون صنايع

مجتبي ملااحمدي نايب رييس كميسيون صنايع اتاق بازرگاني نيز در اين نشست اظهار کرد: بررسي مشکلات و چالش‌هاي صنايع مختلف از جمله بررسي وضعيت شهرک طلا در کميسيون صنايع انجام شده است.

نايب‌رئيس کميسيون صنايع اتاق بازرگاني اصفهان افزود: در دوره هشتم فعاليت اتاق اصفهان، کميسيون صنايع با ارائه پيشنهادها و راهکارهاي مناسب به دبيرخانه شوراي گفت‌‌وگوي دولت و بخش خصوصي براي بررسي مسائل و موانع موجود در مراحل فرايند توليد و تجارت قانوني فلزات گران‌بها، سنگ‌هاي قيمتي و مصنوعات مرتبط همچنين ارائه راهکارهاي علمي، عملي و اجرايي مرتبط با کميسيون برنامه‌ريزي، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان اقدام کرده است.

وي افزود: تهيه گزارش و ارائه ديدگاه‌ها و پيشنهادها در خصوص آيين‌نامه اصلاحي پيشنهادي اتحاديه طلا و جواهر به دفتر جذب سرمايه‌گذاري استانداري اصفهان ديگر موضوعي بود که مورد توجه کميسيون صنايع اتاق اصفهان قرار گرفت.

نظر شما