شناسهٔ خبر: 31275224 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام پارلمان اروپا:نمی گذاریم قتل قاشقچی بدون مجازات بماند

تهران-ایرنا- رییس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا با بیان اینکه برای کشف جزییات کامل ترور خاشقچی مصمم هستیم،گفت: این نهاد اجازه نخواهد داد که این جنایت بدون مجازات باقی بماند و فراموش شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه،'پی‌یر آنتونیو پانزری' روز سه شنبه در دیدار ' خدیجه چنگیز' نامزد جمال خاشقچی در بروکسل افزود:با تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل در زمینه رسیدگی به قتل این روزنامه نگار سعودی موافق است.
خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی که در داخل کنسولگری این کشور در ترکیه کشته شد، با حضور در پارلمان اروپا از این نهاد خواست به پرونده قتل خاشقچی رسیدگی و عربستان را مجازات کند.
وی از مسئولان و نمایندگان پارلمان اروپا خواست به وظیفه انسانی خود در خصوص خاشقچی عمل کنند.
چنگیز که در بروکسل با پانزری دیدار و در زمینه پرونده قتل خاشقچی گفت و گو کرد، ادامه داد ، امیدوارم حضور در پارلمان اروپا ،زمینه ای برای مجازات عربستان شود.
نامزد خاشقچی گفت: من تنها به خاطر جمال اینجا نیامده ام بلکه برای حمایت از ارزش ها و مسائلی که او همیشه از آن دفاع می کرد، اینجا هستم.
خاقشچی دوم اکتبر (دهم مهر) در حالی که برای انجام امور اداری مربوط به ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفته بود، به قتل رسید.
عربستان ابتدا قتل وی را انکار کرد اما در نهایت مجبور شد به آن اعتراف کند.
قتل این روزنامه نگار باعث شد تا موجی از فشارها و انتقادات جهانی علیه آل سعود ایجاد شود. در تازه ترین مورد از این فشارها، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات ها قرار دارد با تصویب قطعنامه ای خواستار پایان حمایت آمریکا از جنگ سعودی ها و متحدانش علیه یمن شدند.
شبس**خاورم**9329** 1917

نظر شما