شناسهٔ خبر: 31275080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان:

اجازه واردات کالای مشابه تولید داخل را نخواهیم داد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان با تاکید بر افزایش صادرات در شهرستان‌های ساحلی گفت: به کالایی که در داخل کشور تولید می شود اجازه واردات نخواهیم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، سیدمرتضی مدنی عصر امروز در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان سیریک اظهار داشت: مردم در روز ۲۲ بهمن حجت را بر مسؤولین تمام کردند و ما باید قدردان مردم باشیم.

وی افزود: در سطح استان هرمزگان علیرغم وجود نواقص سعی شده در حد توان نقش ارزنده‌ای توسط تعزیرات حکومتی ایفا شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان با اشاره به شرایط خاص کنونی کشور تصریح کرد: درحال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و باید با شرایط حال پیش رویم.

مدنی بیان داشت: باید با وحدت و همدلی این تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم ، گذری که تاکنون بارها از آن گذشته و این بار نیز از آن عبور خواهیم کرد.

وی بیان کرد: می‌بایست با رعایت حداقل قوانین و مقررات شرایط، لازم برای واردات کالایی که در کشور تولید نمی‌شود فراهم گردد.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان با اشاره به حمایت از تولید ملی اضافه کرد: هرگز اجازه واردات کالایی را که در داخل کشور تولید و نیاز به واردات ندارد را نخواهیم داد و از صادرات نیز حمایت خواهیم کرد.

مدنی بیان کرد: در شهرستان‌های ساحلی باتوجه به استقبال برخی از کالا و محصولات داخلی توسط کشورهای همجوار باید صادرات افزایش پیدا کند. 

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در سطح کشور در مسئله احتکار انجام پذیرفت و با ورود در کوتاه‌ترین زمان ممکن آرامش نسبی به کشور بازگشت که در این رو در هرمزگان در اقلامی همچون برنج، لوازم یدکی، ارز، سوخت و دام احتکارهای انجام شده بود که کشف و برخورد قانونی انجام پذیرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: قاچاق دام درحال حاضر یکی از قاچاق‌هایی است که در سطح استان بیشتر انجام می‌گیرد و شهرستان‌های شرق استان در قاچاق دام پیشرو هستند.

مدنی به وضعیت قاچاق سوخت در هرمزگان اشاره و مطرح کرد: سوخت متاسفانه وضعیت خوبی در استان ندارد و بیشترین آمار قاچاق سوخت از مبادی انجام می‌پذیرد که سهمیه‌بگیر هستند و طبق آمار روزانه بیش از شش میلیون لیتر سوخت در هرمزگان قاچاق می‌شود.

وی ادامه داد: فروش سوخت به‌صورت قانون‌مند می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از قاچاق سوخت در هرمزگان باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان بیان کرد: در بحث قاچاق آبزیان، سوخت و دام با هیچ شخصی در هرمزگان تعارف نداریم.

مدنی بیان کرد: جا دارد از سپاه پاسداران به خاطر کشف و توقیف محموله چهار تنی آبزیان در قشم تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام /۸۸۰۴۰/

نظر شما