شناسهٔ خبر: 31275056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نشست با قضات و کارکنان دادگستری

اخلاق قضات مهم تر از احکام آنهاست

وزیر دادگستری در قزوین تاکید کرد: اخلاق اسلامی قضات و رفتار توام با تکریم، برای مردم اهمیتش بیشتر از احکامی است که صادر می کنند

صاحب‌خبر -
اخلاق قضات مهمتر از احکام آنهاستبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, علیرضا آوایی در نشست با قضات و کارکنان دادگستری گفت: مسئولیت دستگاه قضایی همیشه سنگین و حساس بوده اما به نظر می رسد در این شرایط بسیار حساس و سنگین تر است.
آوایی بیان کرد: برای مردم اخلاق و رفتار توام با تکریم قضات مهم تر از حکمی است که صادر می کنند لذا باید با مردم و ارباب رجوع با رافت و اخلاق اسلامی برخورد کنیم تا مردم احساس کنند کارگزاران در خدمت آنها هستند و رفتاری شایسته مردمی مسلمان دارند.
وی اضافه کرد: فشارهای مختلف نیز روی این دستگاه زیاد است به همین دلیل کار شما قضات بسیار حساس و زیر ذره بین است.
وزیر دادگستری گفت: با همه مشکلات و فشارها مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند حقشان را عادلانه محقق کند و ما نیز بستر لازم را آماده کرده ایم تا با تحقق عدالت قضایی مردم به حقوق خود برسند.
آوایی؛ الکترونیکی شدن کارها را از راههای کاهش مراجعه مردم به محاکم و گامی در مسیر جلب رضایت آنها دانست.
وزیر دادگستری در خصوص ضرورت کاهش تعداد زندانیان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس هم یادآورشد: رویکرد قوه قضائیه استفاده از مجازات جایگزین حبس است تا از آمار محبوسین کم شود اما امیدواریم نگاه همکاران دستگاه قضایی هم در این زمینه تغییر کند و به جای حبس از سایر مجازاتها در اصلاح رفتار افراد استفاده کنند.
آوایی گفت: مجازات بدل از حبس عمدتا مربوط به عملکرد و باور قضات است و از نظر قانونی موجبات آن فراهم شده اما آنچه باید تغییر کند دیدگاه همکاران است که امری فرهنگی و زمان بر است که مسیر طولانی است اما امیدواریم تسریع شود.
 
 

نظر شما