شناسهٔ خبر: 31275043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهردار قم عنوان کرد

جایگاه ویژه خانواده های شهدا در جشنواره چله سرو

شهردار قم گفت: در جشنواره چله سرو، جایگاه ویژه‌ای برای تکریم شهداء در نظر گرفته شد و سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری نیز در این راستا حرکت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه «مادران چشم انتظار» که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: آنهایی که به درجه رفیع شهادت نائل شدند، به درجه آدمیت رسیدند و خانواد‌های آنها نیز نماد آدمیت برای سایر انسان‌ها هستند.
وی ادامه داد: تکریم شعائر دینی و برجسته کردن حرکتی که شهداء و خانواده‌های آنها انجام دادند، از وظایف ما است که با این اقدامات کمک کنیم تا جوانان راه را گم نکنند.
شهردار قم عنوان کرد: شهداء راه خودشان را رفتند و به سعادت ابدی رسیدند و خانواده‌های آنها نیز اجر و قرب خاص خود را دارند؛ ما که مانده‌ایم و اسیر این دنیا هستیم، نیاز به هدایت و چراغ راه داریم؛ خانواده‌های شهدا، چراغ راه و مادران شهداء راهنمای ما هستند.
سقائیان‌نژاد با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم و فیلمنامه «مادران چشم انتظار» ابراز کرد: تکریم حرکت شهداء و خانواده‌های آنها، جایگاه و ارزش خاص خود را دارد و به همین منظور سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری قم به‌عنوان اینکه ۴۰ اثر و به عبارتی چله سرو را در چهل سالگی انقلاب دنبال می‌کرد، نمی‌توانست جایگاه ویژه خانواده‌های شهداء را در این جشنواره‌ها خالی ببیند.
وی با بیان اینکه انقلاب ما وابسته به شهداء و خانواده‌های آنها است، گفت: قبل از انقلاب، افرادی مثل آیت‌الله غفاری، آیت‌الله سعیدی و ... که در سیاه چاله‌های رژیم طاغوت شهید شدند، نهضتی را آغاز کردند که ادامه یافت و پایه‌های اصلی انقلاب شکل گرفت.
شهردار قم تصریح کرد: شهدایی که از ابتدای انقلاب تاکنون داشتیم، موجب استحکام پایه‌های نظام شدند و ما نیز باید برای دیگر افرادی که می‌خواهند راه شهداء را ادامه دهند و در این مسیر قدم بردارند، اقداماتی داشته باشیم و الگوسازی کنیم.
سقائیان‌نژاد عنوان کرد: در جشنواره چله سرو، جایگاه ویژه‌ای برای تکریم شهداء در نظر گرفته شد و سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری نیز در این راستا حرکت کرد.
وی یادآور شد: همانطور که خداوند، پیامبران را فرستاد تا حجت برای بشریت تمام شود، شهدا نیز با خون خود آمدند تا حجت را بر ما تمام کنند؛ امروزه نیز با وجود شهداء و مسیری که به ما نشان دادند، نمی‌توانیم بگوییم راه را گم کردیم.
شهردار قم تاکید کرد: تکریم و بزرگداشت راه شهداء وظیفه ما بود که سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری در قالب جشنواره چله سرو و فیلم و فیلمنامه «مادران چشم انتظار» به این موضوع توجه و عمل کرد.

انتهای پیام/2258

نظر شما