شناسهٔ خبر: 31274879 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کشت محصولات گلخانه ای در رشتخوار هفت هکتار افزایش یافت

حمیدرضا رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، محصولات گلخانه ای تولید شده در رشتخوار را شامل خیار سبز، فلفل، گوجه فرنگی و سبزی عنوان کرد و افزود:

صاحب‌خبر - حمیدرضا رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، محصولات گلخانه ای تولید شده در رشتخوار را شامل خیار سبز، فلفل، گوجه فرنگی و سبزی عنوان کرد و افزود: سالانه بیش از 10 تن از این محصولات روانه بازارهای مصرف می شود.
وی با بیان اینکه بخشی از محصولات تولیدی در مجتمع های گلخانه ای نیز به دیگر شهرهای همجوار ارسال می شود اظهار داشت: در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی و با هدف مقابله با بحران کم آبی، زیرساخت های لازم برای توسعه کاشت محصول گلخانه ای در رشتخوار فراهم شده است.
وی گفت: محصولات گلخانه ای علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و ارزش افزوده در صرفه جویی مصرف آب نیز موثر است.
رضایی افزود: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و ادامه روند خشکسالی در منطقه، بکارگیری روش های نوین آبیاری کم فشار، تحت فشار و ترویج کشت محصولات کشاورزی گلخانه ای بین کشاورزان منطقه، از جمله راهکارهای مناسب برای مقابله با این پدیده طبیعی و مدیریت منابع آب در شرایط تنش و کمبود آب است.
وی اظهار داشت: برای جلوگیری از هدر رفت آب، با انجام بیش از 127 کیلومتر لوله گذاری، یکهزار و 450 هکتار از زمین های کشاورزی رشتخوار به سامانه های نوبی آبیاری تجهیز شده است.
وی از تخصیص30 میلیارد ریال برای اجرای طرح مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان طی سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح شاهد افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی شهرستان خواهیم بود.
رضایی با اشاره به ظرفیت های بخش شیلات این شهرستان افزود: با بهرمندی از استخر های ذخیر آب، به طور میانگین سالانه حدود 45 تن انواع ماهیان گرم آبی و سردآبی در رشتخوار تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی همچنین با اشاره به فعالیت 13 واحد فعال مرغداری با ظرفیت تولید سالانه 264 هزار و 700 قطعه مرغ در رشتخوار اظهار داشت: این واحدها از ابتدای امسال تاکنون با 585 هزار و 600 قطعه جوجه‌ریزی یکهزار و 200 تن گوشت سفید تولید کردند.
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: در سال زراعی جاری پنج هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم ، 62 هکتار به کشت گل محمدی، سه هزار و 500 هکتار به کشت جو، یکهزار و 50 هکتار به کشت چغندرقند، هشت هزار و 300 هکتار به کشت پسته، 162 هکتار به کشت کلزا، 2 هزار و 350 هکتار به کشت پنبه و 6 هزار و 30 هکتار به کشت زعفران اختصاص یافت.
شهرستان رشتخوار با در اختیار داشتن 40 هزار هکتار زمین کشاورزی، سالانه 350 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید و به بازار مصرف عرضه می کند.
مرکز شهرستان 65 هزار نفری رشتخوار با 2 بخش مرکزی و جنگل در 209 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7079/7493 / 6053
انتهای پیام

نظر شما