شناسهٔ خبر: 31274850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول بسیج جامعه زنان کشور:

نقش تربیتی مادران شهدا بی بدیل و انکارناپذیر است

رودسر- مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به نقش بی بدیل و انکار ناپذیر مادران شهدا در تربیت آنها، گفت: تربیت درست نقش مهمی در تعیین سرنوشت فرزندان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مینو اصلانی بعدازظهر سه شنبه در مراسم  یادواره شهدای زن و زنان ایثارگر بخش کلاچای شهرستان رودسر که در مسجد جامع کلاچای برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از انقلاب عاشورای حسینی است و واقعه رخ داده نشان از عاشورا و امام حسین (ع) دارد.

اصلانی با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) حفظ دین خدا بود، افزود: امروز شیعه بندگی خود را مدیون سیدالشهدا است.

وی با اشاره به اینکه حکام اموی به دنبال قطع ارتباط میان بنده و خداوند متعال بودند، گفت: قیام امام حسین (ع) تمامی این نقشه‌ها را برهم زد.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با اشاره به اینکه در دنیای معاصر نیز دنیاپرستان دنباله‌رو همین برنامه بودند که امام خمینی (ره) تمامی معادلات آنها را بهم زد، بیان‌کرد: در این باره یکی از تئوریسین‌های غربی و موافق جدایی انسان از خدا می گوید ما تا زمانی به خداوند نیاز داشتیم که بر دنیا مسلط شویم.

وی با اشاره به اشاعه اندیشه ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در میان ملت‌های آزاده دنیا، تصریح‌کرد: شهدای انقلاب اسلامی با نثار جان خود چشم دنیا را به روی حقیقت گشودند.

اصلانی با بیان اینکه در طول تاریخ، دنیا تمامی گفتمان ها اعم از کمونیسیم و غرب ‌گرایی را تجربه کرده‌ است، افزود: در آینده نزدیک گفتمان اصیل مبتنی بر آموزه های دین اسلام و وحی الهی فراگیر می شود.

وی با اشاره به اینکه شهدا منتظر نماندند تا سرنوشت برای آنها چیزی رقم بزند بلکه خود سرنوشتشان را رقم زده و به سعادت و کمال رسیدند، ادامه داد: امام راحل نیز بر سرنوشت و حوادث تسلط داشت و این مهم را به واسطه تقوای الهی کسب کرده بودند ما نیز می توانیم با تقوای الهی زمان را مدیریت کنیم.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به سالروز شهادت بانو ام البنین و نقش تربیتی ایشان در حضرت ابوالفضل عباس (ع)، اظهارکرد: مادران در سرنوشت فرزندان خود نقش بسیار مهمی دارند آنها با تربیت صحیح فرزند می توانند افرادی همچون شهدای عاشورا، شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تربیت کنند.

وی وجود تدبیر و برنامه‌ریزی را برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت مهم دانست و افزود: مادران و همسران شهدا با درک عمیق دینی که از مسیر درست زندگی داشتند فرزندان خود را برای حرکت در این مسیر تربیت کردند.

نظر شما